Napíšu vám,co za jelita dělá v naší spádové školce.Vlastně posuďte sami/samy.
Mám syna s diagnózou jako prase. Hydrocefalus po krvácení do mozku, shunt.Slabší zrak. Jinak motoricky i mentálně ok.Respektive je moc chytrý,ale nechce dělat určité věci, má zvláštní zájmy na 3,5 leťáka (čte,počítá,vyjmenovává zeměpisné údaje atd., symfonie a opery), na druhou stranu nechce vůbec kreslit, skládat puzzle atd. Říkala jsem si,že to bude nějaký Asperger,ale psycholožka je toho názoru, že se hodně stimuluje řečí a zvukovými podněty a že na puzzle, nebo kreslení nemá zrak. Je tvrdohlavej jako mezek. Jinak ale děti mu nevadí, i když si s nima moc nepokecá, je dávno bez plen, nají se, mluví od 15ti měsíců...Loni v srpnu mu byly tři roky, chtěla jsem ho dát do naší spádové školky. Jenže říkala jsem si,jak se v MŠ tváří na jakékoliv jiné dítě,že jim to usnadním a zažádala asistenta. Nedostali jsme ho na to, jak vypadá a jak se chová,ale na ten zrak,ačkoliv se orientuje dobře.
Loni jsme přišli do školky,syn pozdravil "Dobrý den", sedl si, poslouchal nás, občas něco k našemu dialogu poznamenal.Asistentka ředitelky nechápala, proč jsem si zamluvila schůzku před zápisem.
"Vy máte nějaký problém?" "Nebydlíte v našem městě?" "Nepracujete?"
Já na to: "Bydlím a pracuju. Jde o dítě"
Ona:"Nemá věk?"
Já:"Bude mít před nástupem 3 roky,ale má tuhle dg."
Ona:"Cože....hmmm, já se zeptám paní ředitelky."
PRD. Nevzali ho-argumenty "vy už pracujete, takže vlastně hlídání máte, tak já dám přednsot někomu jinému...."



Přitom známá nedostala do téhle školky holčičku, protože nepracuje.
Navíc mi pak ředitelka řekla telefonicky,že je kluk a že prý tříleté kluky stejně nebere,protože jsou pomalejší, že radši holčičky.

Ok. Naštvala jsem se a dala malého do soukromé.Ale leze to do peněz a je tam bez asistenta.Jinak tam funguje skvěle,ale pokud jsou tam nějaké činnosti, keteré asi kvůli zraku nezvládá,nechávají ho tam povalovat a hrát si s autíčky. Navíc to mám daleko.
Letos jsem šla znovu k zápisu.V té MŠ se totiž změnila ředitelka. V papírech z SPC jsem si stejně jako loni vyběhala,že tam je napsáno,že NENÍ TŘEBA omezit počet dětí ve třídě (do té soukromé chodí 25 dětí a dává to v pohodě),ŽE MÁ NÁROK NA 35 hodin týdně,pokud asistenta na tu dobu nedostanem, že zbytek mu doplatíma že se i domluvím se školkou,co potřebuje ona.
STŘIH.
Já blbka jsem tam šla i se synem,aby nová ředitelka viděla, jak je šikovný. Jenže zápis proběhl tak,že 200 dětí (rodičů) nechali čekat na chodníku v mrazu. Syn byl dost naštvanej. Když jsem ho tam vtáhla, tak zlobil...ne, nechoval se jak retard.Ale prostě zlobil, říkal,že je "vošklivá školka"..."že chce domů"....a že "paní učitelka je tayk vošklivá a že jí nic říkat nebude".Ok, souhlasím,že to nehází dobrý světlo na to dítě,ale kterej 3,5 leťák se občas takhle nechová. Nciméně mi to vrtalo hlavou, ta ředitelka se tvářila na něj jako kakabus,řekla jsem to tchýni,která má kontakty.
Tchýně se jí pak vyptala a dozvěděla se, že je kluk retardovaný a co prý bude ve školce dělat,když neposlouchá ani matku. No, občas neposlechne,ale většinou ano....Retardovaná je ona. Pak jí tchýně řekla, že to chápe, že sama je učitelka a že ví,že občas jsou některý děti za trest,ale že tohle není ten případ a že bude mít asistenta. Ředitelka furt mlela, že jí seberou asistenta a že bude muset omezti počet dětí ve třídě....tchýně řekla, že ne....ale jestli prý se nechce zeptat na tu dg.,že shuntu se spíš lidi bojí. Ředitelka řekla že ne,že jí prý asistentka něco řekla. Asistenkta řekla,že se o tom mluvilo na fotbale



,když se malý narodil. Co teda vím já, tak se tam mluvilo o tom,že se mi narodila zrůda, případně že mi dítě umřelo a že já se zbláznila

(syn byl od malička fyzicky krásný, po tatínkovi a já přišla z porodnice hned 5.den po CS, tak nevím,kde se ty fámy vzaly)Každopádně asistentka ředitelky je taková 40tnice jednodušší, bez vzdělání a když promluví,tak to stojí za to....
Šíleně jsem se vytočila, ne kvůli školce,ale kvůli jejich blbosti.
Konec dobrý všechno dobré. Tchýně mi dala kontakt na jinou školku u nás ve městě, tamní ředitelka svolila,že můžem k zápsiu,ale že chce syna vidět. Zprvu se k ní choval podobně (měl zápisů ten týden po krk).Ale na paní bylo vidět,že s dětmi nějakej ten pátek dělá a za chvilku si ho získala a u byl v pohodě. Pak nám řekla, že vypadá ok,ale že by kvůli němu udělala smíšenou třídu,protože si s těmi nejmenšími opravdu nepokecá,že má beztak se smíšenými třídami nejlepší zkušensoti (bývá tam nejmenší šikana a aděti se lépe naučí soc.chování).Taky se furt vyptávala na dg., na shunt a vše si vyheldávala. Celkově nám nemazala med kolem pusy,ale řekla, že malý by měl určitě do školky chodit.Jetě nahlas uvažovala,se kterou učitelkou by si nejlépe rozumněl a pak vybrala jednu mladou,co vystudovala muzikoterapii (syn je šíleně muzikální a hudbu miluje)
Na závěr perlička:"První, co jsem při vstupu do její kanceláře viděla, bylo heslo:"Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody".
Takže snad v září nastoupí do normální školky, každopádně i kdyby něco neklaplo,jsem ráda, že se mnou někdo jednal na stejné inetelktuální úrovni.
Kdo dočetl mlj elaborát až se, je borec

