Re: školní tresty
Žubko, tohle může fungovat u snaživých dětí. Některé děti jako např. můj syn ve chvíli, když zjistí, že nemají šanci vyhrát, tak se přestanou snažit a bude to mít efekt spíš opačný, budou naštvané a ještě zlobivější.
Souhlasím s Kapradinou, "trestem" by měl být přirozený důsledek jednání - u zapomínání je to jasné - nemůže udělat práci nebo jí zapomněl - dostane jí nadoma.
Se zlobením a vyrušováním to může být různé, důležitá je příčina, proč a jak často to dítě dělá, snažit se odstranit příčinu.
Trest jako takový neuznávám, nezaregistrovala jsem, že by měl účinný efekt, spíš naopak - nechuť ke škole a nenávist učitele.
Nikdy neučila, tak nemám osobní zkušenost, ale u svých dětí vidím, že dobrý pedagog zvládá i živější děti bez trestů.
Odpovědět