"To, že ve středověku to bylo tak a tak neznamená, že to bylo správně."
Taky nikde netvrdím, že to bylo správně. Naopak tvrdím, že to bylo horší a proto si cením to, co je dnes, včetně kroužků.
"Nemáme čas na děti a nechceme si s nimi hrát."
Jak kdo, to vůbec nemůžeš tak zevšeobecnit.
"To se pak dítě šupně do kroužku, zatímco matka je buď v práci, nebo někde na kosmetice, nebo krafá s kámoškou u kafe."
To je právě vidět, že nemáš s kroužky zkušenosti a píšeš blbosti. Když nad tím tak přemýšlím, tak neznám matku, která by kroužky dítka používala jen na tebou zmínění krafání u kafe či kosmetiku.

"ROdičovství je fajn, dokud se mu nemusí nic obětovat, co? Neříkám, že, rodič má přesat mít svoji identitu, ale když ty kroužky jsou tak snadné a ještě člověk nabude pocit, že se dítěti věnuje, když mu zaplatí drahý kroužek vímjáčeho."
Vidíš, mě to přijde, že někteří rodiče nechtějí obětovat ani těch pár kaček za kroužek a rodičovství řeší tak jako ti Romové - dítka vyženou na ulici, ať se zabaví samy a neopruzují doma. V okolí znám takové hned tři matky. Takže děti tráví celé hodiny venku, bunkry s nimi nikdo nestaví, ale dítka vymýšlejí cipoviny, jak někomu ucpat výfuk u auta. Opravdu kreativní.
"Mnoho rodičů má ten pocit, že jejich děti jsou natolik jedinečné, že je jejich talent a osobnost potřeba rozvíjet už v plenkách, jinak děti něco prošvihnou, nebudou úspěšné, ujede jim vlak a nebudou NEJLEPŠÍ."
Omyl, mnoho rodičů to dělá proto, že to jejich děti baví. Ať už mají talent nebo ne.
"Nevím, no. Já jsem v dětství na žádný kroužek nechodila, za to mám tolik fajnových vzpomínek na aktivity venku s kámošema nebo s rodiči... na kroužek jsem začala chodit, až jsem sama objevila svoji zálibu."
Já na kroužky chodila od mala a má spoustu skvělých zážitků i z kroužků i mimo ně. Dokonce bych kroužků snesla i víc, ale rodiče chtěli, abych měla vždycky jen jeden, že to stačí. Tak vidíš, děti jsou holt různé.
"Myslím, že pokud dítě k něčemu inklinuje, projeví se to samo, není třeba aby prošlo od školky 10 různými kroužky, než se "najde". "
Neprojeví, aspoň ne u všech. Pokud daná rodina nějakou oblast vůbec nepoužívá, tak se to neprojeví. Dítko může mít talent být geiální lyžař(cokoli jiného), pokud rodina vůbec nikdy nejezdí na hory, neprojeví se to.
"Myslím, že bereme dětem dětství, pokud dítě má organizovaný skoro veškerý volný čas, tak už ani neví, jak by si s opravdovým volnem dle svého poradilo."
Takových dětí opravdu moc není, už jsem to psala, já takové žádné neznám. A pak je to spíš o té konkrétní rodině.
"U nás na vsi děcka jdou s kamarády a hrají si tak, jak si to pamatuju ze svých školních let a jsem za to moc ráda. Myslím, že toto jim dá víc než nějaké blbé patlání někde ve výtvarce, kde je 90% dětí netalentovaných tak jako tak."
No, nevím, jak to víš, když do výtvarky nechodíte.

A podstatné je, jestli to to dítě baví. Když jo, proč by to nesmělo dělat i bez talentu?
"Ale aby dítě s absolutním hudebním hluchem chodilo na flétnu či kytaru, aby NĚCO dělalo, to je blbost. Imho kroužky vznikly jako potřeba někam upíchnout dítě, než se rodina večer sejde. "
Ono většina rodičů, ketré já z koužků znám, když chce, aby jejich děti "něco dělaly", tak se přihlíží k tomu, jestli to tomu dítěti jde anbo ho to aspoň baví. A fakt to není jen pto aby se dítko někam upíchlo. Vlastně o kroužkování nic nevíš a píšeš bludné domněnky.