Kapradino,
no u nás se ještě prudí s podpisama, víš? Nepodepsaný úkol = pětka a zapomínák...takže se to projeví jak ve známce za znalosti, tak v hodnocení chování...a je úplně jedno, že to dítě ten úkol vypracovalo a mělo ho správně...a můžeš stokrát vysvětlovat, že tys zapomněla...trestané je vždy to dítě...a fakt se mi stalo, že mi dítě přineslo podepsat sešit, mě něco vyrušilo, zavřela jsem ho a vrátila jí ho nepodepsaný

.
Takže pprotože občas nějaký jediněc udělal úkol ve škole nebo ho neměl, tak v rámci výchovy rodičů máme povinnost kontrolovat své děti zavedenou takto...ono je to fakt k vzteku, když to dítě má učení v pořádku, ale protože nemá podpis, tak místo jedničky dostane kuli...
A ano, je to kontraproduktivní, přesně jak píšeš, dítě si na tu kontrolu rychle zvykne, přestane se spoléhat na sebe...ale zase chtít po něm, aby ještě kontrolovalo nás, že jsme to opravdu podepsali?
Zapomínák je i za nepodepsanou písemku....třídní důtky se tu rozdávají jak na běžícím pásu, protože nastřádat dost zapomínáků je celkem brnkačka, i když je člověk celkem zodpovědný...matož když je trochu lempl nebo má nějakou poruchu (třeba kamarádky dcera má poruchu pozornosti...a třídní důtku za zapomínání

...to si pak rozmyslíš, jestli v tom necháš takové dítě plavat...).
Tohle tu řešíme dlouhodobě, vlstně na každé schůzi SRPDŠ (důvěrníci plus výbor), kam chodí i ředitelka...fakt jsme s tím zatím nehnuli, i když je evidentní, že efekt je nulový nebo spíš záporný....

.
Nejstarší holku nekontroluju, je mi jedno, že si úkoly píše ve škole a škole je to taky evidentně fuk...holka má věci v pořádku, když něco výjimečně zapomene, tak se omluví, dostane termín, do kdy to má dořešit (většinou do druhého dne)....je v klidu, já jsem v klidu...a přitom ona je ten největší lempl z našich holek....ale to tu prostě nevysvětlíš, že to jde i jinak

.