6.10.2014 22:24:23 Žluťásek.
Re: Měli by učitelé ovládat pravopis a psát bez chyb?
Kde konkrétně by vznikala nadorozumění? Neříkám, že by nevznikala, ale zajímá mě kde, tam kde je to podstatné, bych pravidlo nechala.
Stejně tak další věci, třeba to mě/mně. Klidně i to by jste bych povolila, evidentně lidem byste připadá nepřirozený, když nejsou schopný to psát.
Se stresováním u psaní jsem myslela děti, který ještě tak dobře nepíšou- první stupeň. A je pravda, že mám doma dvě dysgrafičky, tak mám možná zkresleno. A možná si nerozumíme tak úplně, dávala bych doplňovačky místo diktátů a přepisů, těm totiž neříkám praxe a používat jazyk to nikoho nenaučí. Ano, podporovala bych hlavně čtení a tvůrčí psaní, ať se fakt učej v praxi, nikoliv tím, že zapisujou co jim diktujem nebo opisujou bezmyšlenkovitě z tabule.
A tu praxi bych považovala za jádro výuky, rozhodně ne doplňovačky. Ono by jich nemuselo tolik bejt, kdyby se pravopis zjednodušil.

Odpovědět