29.11.2015 15:52:45 Diva.Bara
Re: Mám obavy ze společného vzdělávání
jj, AJ. u ní se ale začínají projevovat problémy i v ostatních předmětech, mám ji na jeden víceméně povídací předmět, ale i tam je problém. zprávu má nyní nově, byla v poradně poprvé a má tam, že má hraniční intelekt. nic víc. doporučení taková ta klasická - fázovat učivo, ústní projev před písemným apod - to dělám i u nediagnostikovaného dítěte, pokud se mi tam jeví problém.
u nás se jedou podpůrné plány, kdy si vytipujeme dítě, které má závažné problémy a pak s ním máme odpoledne 1x týdně doučování - rodič s tím musí souhlasit a podepisuje, že i pro něj z toho plynou povinnosti, jako je třeba kontrola dú. já jí vloni nabídla tento program, maminka nadšeně souhlasila, ale sklouzlo to přesně k tomu, co jsem čekala - já s ní vlastně dělala její domácí přípravu, maminka pak už doma nic. prostě svou zodpovědnost hodila plně na školu. tohle bylo pro ni zadarmo, samozřejmě.
letos je to formou placeného kroužku (vloni jsem takto doučovala denně nějaké dítě) - dítě platí 30kč na hodinu, platí se pololetně, je to právě pro tyhle děti, které potřebují tu hodinu navíc dovysvětlit, připravit na test .... mamince jsem nabídla, odmítla - je to placené - a nyní po mně chce podpůrný program. celá komunikace s maminkou je typická - když mě žádala o ten podpůrný program (tedy to doučko 1xtýdně), tak jsem ji upozornila, že je tady ten kroužek, o kterém jsem jí říkala v září, a maminka na to: "ale xy mi nic neřekla". já na to mamince: "ale já jsem vám to říkala sama, v září". a maminka na to, dělala překvapenou: "jéje, já na to zapomněla".
Odpovědět