25.6.2017 13:54:44 Monty
Re: Jaká varianta je lepší na nižším stupni-dobrý učitel,ale horší kolektiv,nebo naopak?
Aleno,
jisté není nikdy nic. Ale asi by měli větší šanci, resp. větší výběr. Tady je totiž ještě i ta věc, že "odlišné" dítě bez asistenta je v jiné situaci, než s asistentem a mentální nedostatečnosti se to týká nejvíc. U vozíčkáře nebo slepého dítěte to zdravé pochopí, proč má někoho k ruce. U dítěte, které má asistenta proto, že má záchvaty agrese nebo jiného "nevhodného" chování to tu bariéru prohlubuje. Když ve třídě hodí během hodiny plastovou flaškou dítě "bez diagnózy", tak je buď darebák, "cool týpek" nebo blbec, každý se rozhodne sám - dítě s asistentem má "nálepku". Proto mi přijde, tam, kde je to možné, mít asistenty pro třídu, ne pro konkrétní dítě.
Odpovědět