Otázka
Odpověď
Re:Vývoj dítěte ve 4 letech
26.2.2004 23:49:12 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
myslím, že jste starostlivá mám , a to je dobře. Podle toho, jak Honzíka popisujete, toho umí Honzík dokonce více než většina ostatních dětí. Děti mívají např. problémy se stříháním, navlékáním, ... a toto vše Váš syn umí.
Také pozornost bývá problém. Ale Vy píšete, že Honzík vydrží poslouchat pohádky či vyprávění bez problémů.
Že je syn hodně vázán na Vás, odpovídá tomu, že je jedináček. On prostě nemá jinou možnost. A je velmi dobře, že chodí do mateřské školy a že tam chodí rád. I nadále ho podporujte v navštěvování různých dětských kolektivů. Nejen tedy školka, ale např. i děti na pískovišti, či zájmové kroužky, mateřská centra, kde se setkávají děti i maminky, apod.
Všechny děti potřebují motivaci a nechtějí dělat něco, za čím nevidí důvod nebo výsledek. Proč by mě skládat obrázek? On přece ví, že to dokáže, ale nebaví ho to zřejmě stále opakovat. Jemná motorika se dá procvičovat i jinak než jen kreslením, např. právě drobnými skládačkami, či navlékáním korálků.
Nicméně kreslení má za cíl připravit dětskou ruku na počátek psaní. Nějak zvlášť tedy syna do kreslení nenuťte, spíše zkuste najít něco, co by ho zaujalo. Co třeba omalovánky s půlkou obrázků, kde je nutné dokreslit druhou půlku? Nebo obrázky, jejichž obrysy jsou je vytečkované a až po spojení teček je vidět obrázek celý. Také je možné zakoupit grafomotorické listy (existuje jich velké množství), kde se kreslí "čáry" připomínající písmenka.
To šikovné děti milují. Navíc synovi můžete oznámit, že nebudete kreslit, ale psát! To ho jistě zaujme.
S úchopem psacího náčiní buďte trpělivá. Správný úchop je důležitý, protože synovi velmi zjednoduší počáteční psaní. Zkuste používat trojhranné násadky na tužky a trojhranné tužky a pastelky.
Přeji Vám hodně hezkých společných chvil s Vaším synem.
Mgr. Jitka Jeklová
myslím, že jste starostlivá mám , a to je dobře. Podle toho, jak Honzíka popisujete, toho umí Honzík dokonce více než většina ostatních dětí. Děti mívají např. problémy se stříháním, navlékáním, ... a toto vše Váš syn umí.
Také pozornost bývá problém. Ale Vy píšete, že Honzík vydrží poslouchat pohádky či vyprávění bez problémů.
Že je syn hodně vázán na Vás, odpovídá tomu, že je jedináček. On prostě nemá jinou možnost. A je velmi dobře, že chodí do mateřské školy a že tam chodí rád. I nadále ho podporujte v navštěvování různých dětských kolektivů. Nejen tedy školka, ale např. i děti na pískovišti, či zájmové kroužky, mateřská centra, kde se setkávají děti i maminky, apod.
Všechny děti potřebují motivaci a nechtějí dělat něco, za čím nevidí důvod nebo výsledek. Proč by mě skládat obrázek? On přece ví, že to dokáže, ale nebaví ho to zřejmě stále opakovat. Jemná motorika se dá procvičovat i jinak než jen kreslením, např. právě drobnými skládačkami, či navlékáním korálků.
Nicméně kreslení má za cíl připravit dětskou ruku na počátek psaní. Nějak zvlášť tedy syna do kreslení nenuťte, spíše zkuste najít něco, co by ho zaujalo. Co třeba omalovánky s půlkou obrázků, kde je nutné dokreslit druhou půlku? Nebo obrázky, jejichž obrysy jsou je vytečkované a až po spojení teček je vidět obrázek celý. Také je možné zakoupit grafomotorické listy (existuje jich velké množství), kde se kreslí "čáry" připomínající písmenka.
To šikovné děti milují. Navíc synovi můžete oznámit, že nebudete kreslit, ale psát! To ho jistě zaujme.
S úchopem psacího náčiní buďte trpělivá. Správný úchop je důležitý, protože synovi velmi zjednoduší počáteční psaní. Zkuste používat trojhranné násadky na tužky a trojhranné tužky a pastelky.
Přeji Vám hodně hezkých společných chvil s Vaším synem.
Mgr. Jitka Jeklová