?
89209
|
Mluvím na děti slovensky, je to problém?
Dobrý deň,manžel je čech,ja slovenka.Každý používame svoj jazyk.Dcera má 5 rokov,takže budúci rok pôjde do školy.Dnes ma p.učitelka upozornila,že by som mala hovoriť pred dcérou česky,že pôjde do školy..Dcéra sa vyjadruje v češtine,sem-tam jej újde slovenské slovíčko.Vážne to je taký problém??Inak navštevujeme logopédiu,máme menší problém s výslovnosťou K,miesto neho používa T i keď už je to oveľa lepšie.Ďakujem za radu,či mám začať mluvit? Veveska
|
?
89133
|
Syn v 5 letech málo mluví
Dobry den.Syn v 5 letech malo mluvi.Je mentalne postizeny a opozdeny o 2 roky.Rika zakladni slova tata,mama,deda,baba,jidlo,sťava...Rika i nova slova,ale nechce je opakovat.Jinak mluvi svoji deckou reci.Chodime uz 2 roky na logopedii a uspechy male.
|
?
89094
|
Syn ve 2 letech nemluví
Dobrý den paní doktorko.Syn za měsíc slaví 2 narozeniny problém je že moc nemluví umí jen pár slovíček máma,táta,dej,cici a to používá jen opravdu málo kdy.Vetsinou to je aaaa eeee když něco chce nebo mluví "čínsky„.Jinak hodně ukazuje a chce abych mu říkala nazvy sám ale neřekne nic.Prosím poraďte předem moc děkuji.
|
?
89092
|
Vícejazyčné dítě
Dobry den.
Zijeme v zahranici, synovi jsou 4 roky, manzel i sourozenci na nej mluvi druhym jazykem, ja pouze cesky. Syn dodnes nemluvi cesky tak jak jeho sourozenci ve stejne situaci mluvili jiz davno predtim.
Dobre nevyslovuje, hlasky R, vsechny hlasky s hacky a dalsi, rict neumi a ani nemluvi v souvislych vetach. Davala jsem tomu cas, ale ted si zacinam delat starosti. V druhem jazyce to take neni jako jeho vrstevnici.
Mame to uz nejak resit? Mohla bych pri navstevach CR dochazet na logopedii,doporucite nam to?
Se synem se snazim komunikovat hodne, cteme ceske knihy. napr. neni jeste schopen rici zakladi barvy a to mu je ucim asi od 2,5 roku. Treba zviratek pojmenuje pomerne hodne.
Dekuji za vas nazor.
M.
|
?
89073
|
Čtyřletá dcera používá místo velké části písmen K
Dobry den, dcera ma 4 roky od malicka ji to slo v reci malinko pomaleji, ale nijak vyrazne oproti vrstevnikum. Jiz pred necelym rokem jsem se zajimala u detske lekarky i ve skolce, jestli mame zacit resit dcerinu rec, bylo mi receno, ze je jeste cas, ze se rozmluvi. Ackoliv mluvi hodne, spatne vyslovuje a misto spousty pismen pouziva pismeno "k", ackoliv nektera pismena vyslovit umi, ve slove je stejne nahradi pismenem k, pripadne i pismena vynechava. Ve chvili, kdy se snazime ji pomoci s vyslovovanim, nebo ji ucit pismena, je palicata, odmita spolupracovat nebo zuri ze ji nerozumime. Od zari jsem sice domluvena na logopedii, drive nas nevezmou, ale rada bych s dcerou pracovala i ted, ale nevim si rady jak na to. Predem dekuji.
|
?
89053
|
Dyslálie v šesti letech
Dobrý den. Chtěla jsem se zeptat: syn (téměř šest let) má problémy s řečí. Na logopedii docházíme od jeho cca 4 let. Již si však nevím rady. Poměrně dost zodpovědně trénuje, tzn. tak 5 x do týdne 20 minutek - někdy více, někdy méně, čteme knihy, hodně si povídáme (syn je opravdu hóódně upovídaný:-)). Neumí vyslovit ř a r je spíše dílem náhody. To si však myslím, že by ještě nebyl takový problém, ale v běžné řeči používá L pouze sporadicky a č, š, ž také dost šidí. Pokud trénujeme, tak vše vyslovuje vzorně a bez větší námahy. Paní logopedka nám řekla, že mu nemáme odpovídat a máme ho neustále opravovat - no, u nás to má efekt ten, že mi odpoví: nech to plavat a dál se se mnou nebaví - sekne se. Takže opravuji jen, když vidím, že má opravdu náladu a že to ode mne vezme. Již jsme vyzkoušeli vše - pozitivní motivaci... Zápis absolvoval bez větších potíží, do školy se velmi těší, ale já začínám být už nervózní, že do září nestihneme tu řeč dotáhnout tak, aby ve škole neměl potíže. Paní logopedka již jiné rady nemá - ze syna je nervózní, myslím, že už ji trošku leze na nervy a syn jí začal dělat naschvály... Předem děkuji za radu.
|
?
89049
|
Vyšetření Bera
Dobrý den. Ráda bych se zeptala, zda znamená, že dítě slyší, když Bera vyšetření vyšlo se závěrem: oboustranně normální sluch dle Bera vyšetření, tympanometrie A a oboustranně výbavná vlna V k hladině 30 dB HL. Připadá mi, že dcerka (13 měsíců) se občas otočí a občas ne. Děkuji za odpověď.
|
?
89046
|
Dvouleté dítě nemluví
Dobrý den,
chtěla bych poprosit o radu. Mám vnuka, který bude mít v únoru dva roky. Dosud nemluví, nemá snahu opakovat slova. Při hraní si pro sebe povídá, ale s řečí to nemá nic společného. Bohužel ani moc dobře nerozumí řeči, neukazuje, nemá snahu nahradit řeč komunikací například gesty. Na oslovení většinou reaguje, rozumí slovům ne, nesmíš, opatrně, pozor, apod. Nemává a neopakuje gesta. Pokud něco chce vloží vám předmět do ruky, dovede vás tam, kam chce. Narodil se asi o měsíc dřív, chodit začal v 16ti měsících. Pohybově se vyvíjí přiměřeně. Co se týká očního kontaktu, je vše v pořádku. Je usměvavý, rád s mazlí, má rád děti a je vstřícný v kontaktu, nevyhledává samotu. S hračkami si hraje si přiměřeně. S jídlem, a spánkem problémy nejsou. Je třeba nějaké odborné vyšetření? Rodiče se trochu uklidnili, když dostali informaci od logopedky, že u chlapců může být vývoj řeči pomalejší a že do tří let je nemluvnost v normě. Já mám ale strach z toho, že vnuk tak málo rozumí. Bylo by třeba požádat lékařku o doporučení na vyšetření nebo máme ještě čekat?
Předem děkuji za odpověď
Mirka
Vaše zkušenosti: |
?
89005
|
Jemná motorika
Dobrý den, vím,že je to těžké takto na dálku, ale zajímal by mě tento závěr klinické logopedky o Alence.
Alenka má diagnostikováno - těžký stupeň receptivní dysfázie v komorbiditě s ADHD a dyspraxií v jemné motorice(grafomotorice a oromotorice -mj.proto,že v artikulaci nepřítomny vibranty,resp.patolog R...atd.
Chtěla jsem se zeptat, zda je možné, aby Alenka krásně malovala- dle mého má talent, pěkně psala a měla diagnost. poruchu v jemné motorice a grafomotorice? Moje znalosti o grafomotorice jsou nejspíš nedostatečné, protože moje představa je neuspořádané písmo a neschopnost malovat.Děkuji za odpověď Věra
|
?
88988
|
16měsíční dcera nemluví
Dobry den pani doktorko,
Obracim se na Vas se svymi starostmi o dceru. Dcera se narodila ve 37,0. Tydnu, byla hypotroficka, vaha 2,66kg. Chodit zacala pred mesicem, ale stale je takova vratka, o behani nemuze byt ani rec, obcas upadne, venku ji radeji vodime za ruku. Prvni slova zacala rikat kolem 14 mesice, zacala mama, nene, vava (haf), mee (koza), papa. Od te doby se naucila jen nekolik malo slov,ta rika porad a na vse. Jine epouziva. Tzn.Nyni pouziva slovo tady, ale vse je tady a nic jineho uz nerekne. Jako by ostatni slova zapomnela. Knizky cist ji nebavi, jen prohlizet po svem, pak zahodit. U hracky vydrzi vzdy jen chvilku, pak zas bezi pryc. Kostky vubec nestavi, nebavi ji, jen bourat. Kdyz po ni neco chci, treba prines boticky, nekdy je prinese, ale nekdy take muze prinest neco jineho. Trapi me jeji pouzivani, ne pouzivani slov, mira neporozumeni. Veci co chce si vyzaduje narkem. Je drobna, take se narodila s mensim obvodem hlavicky, 32cm, nyni v 16m ma pouze 46cm. Pediatricka nic nerika, je pry v poradku. Starsi syn, nyni 3,5r, uz v jejim veku behal, mluvil, opakoval. Dcera mi prijde pasivni. Kdy se da poznat mentalni retardace, ktere se moc bojim. Jsem zoufala a rada bych veci s nekym zkonzultovala, abych mohla dceri pomoci. Dekuji mnohokrat.
|
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.