| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Otázka Odpověď

Problémy se školou

26.3.2004 11:49:33   Marcela, dvě děti
Dobrý den. Máme desetiletou dceru, žákyni 4.tř.ZŚ.Ještě před vstupem do školy byla vyšetřena neurologem a psychologem-diagnostikovali LMD, hyperkinetický syndrom. Problémy se soustředěním dcera nemá, prospěch má výborný. Při nástupu do 1.třídy nám byl přislíben odborný a citlivý přístup k dceřiným problémům. Během druhé třídy se dcera dostávala ve škole opakovaně do konfliktů se spoluřáky i učitelkou-někdy se chová jako tříleté dítě nezvládající samo sebe, podle psychologa je to způsobeno nezralostí nervového systému. Paní učitelka požadovala další vyšetření-docházeli jsme tedy 3/4 roku na psychiatrii. Ač byla škole nabízena ze strany psychologa i psychiatra odborná pomoc, nikdy nikoho nekontaktovali. Na konci 3.třídy dcera obdržela ředitelskou důtku za zapomínání pomůcek (dělá jí velké potíže udržovat pořádek a hodně zapomíná). Letos v únoru se opět objevily problémy-při posledních návštěvách nám bylo opakovaně řečeno třídní učitelkou, že existuje velký tlak ze strany ostatních pedagogů, aby měla dcera snížený stupeň z chování. Ředitel školy mi řekl, že je zásadně proti, protože dcera není žádný grázl a za své problémy do značné míry nemůže. Poté ředitel onemocněl, zastupuje ho jena z učitelek. Od té doby (během tří týdnů)dcera obdržela napomenutí tř.uč.(vztekala se při Tv), třídní důtku (na papír vložený do ŽK napsala "žákovská hnuska") a ředitelskou důtku (hodila po učitelce pravítko - předcházel přestávkový konflikt se spolužáky - děti chtěly po dceři, aby zaplatila spolužačkám okousané tužky a vrátila jednomu hochovi peníze, které si od něho údajně vypůjčila v první třídě, a jak už to mezi dětmi bývá, padaly i nesolidní "argumenty" - když po přestávce spor řešila učitelka, postavila se na stranu třídní většiny). Podle slov tř.uč. se všichni společně dohodli, že dceru budou posuzovat jako každé jiné dítě.
Dceru jsme před týdnem přeřadili do jiné školy, protože už nechtěla zpět ani mezi děti. V nové škole je zatím vše bez problémů.
Máme pocit, že se škola rozhodla, že to dcera na rozloučenou "dotáhne" na dvojku z chování (a vyrábí si důvody) a že k ní nebylo přistupováno dostatečně odborně jako k dítěti, které má specifickou poruchu chování. (Škola bude k 30.6.zrušena a skoro to vypadá tak, že už nikomu na ničem nezáleží. Ve stejné době přešel na jinou školu na přání rodičů i jeden dceřin spolužák, také problémový človíček.)Ředitelská důtka byla dceři udělena tou formou, že ji třídní učitelka zapsala do ŽK (podle Vyhlášky 291/1991 Sb o ZŠ by měla mít "prokazatelnou formu"-co to znamená v praxi? A může vůbec oznámení rodičům o udělení ředitelské důtky podepisovat třídní účitel?)
Omlouvám se, za dlouhý příspěvek. Otázka zní: můžeme se nějak bránit, můžeme např.žádat zrušení kázeňských opatření nebo se máme obrátit na nadřízený orgán a žádat přezkoumání, zda bylo postupováno správně?
Mnohokrát děkuji za odpověď.
Názory k dotazu (2 názorů)
Re: Problémy se školou Blanka 4.5.2004 10:23
Dobrýden Naivka 6.5.2011 16:57

(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.