Otázka
Odpověď
Re: Mám svého syna učit dál abecedu?
6.8.2005 12:14:01 Mgr. Jitka Jeklová
Ještě jednou dobrý den,
neřekla jsem Vám, že mám úplně stejně starého syna. Také půjde v září do školky :-). A protože pracuji v poradně s dětmi školního věku, už nyní se bojím, že bude ve škole zlobit, protože také umí písmena a běžně předčítá slova, vyjmenovat číselnou řadu umí do více než tří tisíc a sečíst a odečíst do dvaceti pro něj není problém. Ale on není výjimečný, umí to čím dál víc dětí. A tím pádem čím dál víc dětí v první třídě zlobí, protože se v některých předmětech nudí.
V každém případě doporučuji syna ničemu neučit. Pokud se bude sám ptát a bude chtít něco vědět, tak samozřejmě odpovídejte a vyprávějte, ale učit v pravém slova smyslu prosím raději ne. Velká písmena skutečně stačí, zbytek zvládne ve škole. Spíše se soustřeďte na jeho zatím slabé stránky, věřím, že nějaké má. Mého syna např. nebaví kreslení a vzít pastelky pro něj znamená téměř trest. Odpovězte si na otázku, co se nedaří Vašemu synovi, v čem byste mu mohla pomoci se více rozvíjet.
Proč se prodávají knížky pro předškoláky? Protože je to dobrý obchodní artikl a spousta rodičů včetně mě je kupuje.
A paní učitelky? Skutečně záleží na každé z nich, jak třídu rozdílných prvňáčků zvládne.
S angličtinou je to podobné. Pokud mluvíme o jednou - dvou hodinách týdně ve školce, pak je jisté, že děti, které touto výukou neprojdou, vše snadno doženou nejpozději během prvního půl roku. Jiná situace by byla, pokud by syn měl navštěvovat školku, kde by jiný jazyk než angličtinu neslyšel.
Pro první třídu je důležitější než znalosti (to stačí vědět, jak se jmenuje, něco o rodině a adresu), schopnosti, např. soustředění, odolnost vůči školnímu stresu, zvládání drobných neúspěchů apod. Děti, které navštěvují mateřskou školu, většinou nemívají s přechodem na základní školu větší problémy. V každém případě bych tyto starosti doporučovala řešit až v předškolním věku syna a zatím si užívat jeho šikovnosti a nadšení z jakékoli činnosti.
Přeji spokojeného a bezstarostného syna.
Mgr. Jitka Jeklová
neřekla jsem Vám, že mám úplně stejně starého syna. Také půjde v září do školky :-). A protože pracuji v poradně s dětmi školního věku, už nyní se bojím, že bude ve škole zlobit, protože také umí písmena a běžně předčítá slova, vyjmenovat číselnou řadu umí do více než tří tisíc a sečíst a odečíst do dvaceti pro něj není problém. Ale on není výjimečný, umí to čím dál víc dětí. A tím pádem čím dál víc dětí v první třídě zlobí, protože se v některých předmětech nudí.
V každém případě doporučuji syna ničemu neučit. Pokud se bude sám ptát a bude chtít něco vědět, tak samozřejmě odpovídejte a vyprávějte, ale učit v pravém slova smyslu prosím raději ne. Velká písmena skutečně stačí, zbytek zvládne ve škole. Spíše se soustřeďte na jeho zatím slabé stránky, věřím, že nějaké má. Mého syna např. nebaví kreslení a vzít pastelky pro něj znamená téměř trest. Odpovězte si na otázku, co se nedaří Vašemu synovi, v čem byste mu mohla pomoci se více rozvíjet.
Proč se prodávají knížky pro předškoláky? Protože je to dobrý obchodní artikl a spousta rodičů včetně mě je kupuje.
A paní učitelky? Skutečně záleží na každé z nich, jak třídu rozdílných prvňáčků zvládne.
S angličtinou je to podobné. Pokud mluvíme o jednou - dvou hodinách týdně ve školce, pak je jisté, že děti, které touto výukou neprojdou, vše snadno doženou nejpozději během prvního půl roku. Jiná situace by byla, pokud by syn měl navštěvovat školku, kde by jiný jazyk než angličtinu neslyšel.
Pro první třídu je důležitější než znalosti (to stačí vědět, jak se jmenuje, něco o rodině a adresu), schopnosti, např. soustředění, odolnost vůči školnímu stresu, zvládání drobných neúspěchů apod. Děti, které navštěvují mateřskou školu, většinou nemívají s přechodem na základní školu větší problémy. V každém případě bych tyto starosti doporučovala řešit až v předškolním věku syna a zatím si užívat jeho šikovnosti a nadšení z jakékoli činnosti.
Přeji spokojeného a bezstarostného syna.
Mgr. Jitka Jeklová