marketa | (IP adresa 84.148.80.70) |
• |
8.2.2009 15:45:20
marketa pokud si dobre vzpominam nedava diteti naprosto volny vyber. navrhne sama dve veci mezi kterymi si dite muze vybrat, pochybuju, ze by to bylo lizatko. predpokladam moznosti jako napr :
1 - pustim ti kazetu s pohadkou 2 - zatimco budu zametat, muzes pripravit barvy a papiry a az budu hotova, pujdeme si malovat a lepit |
marketa | (IP adresa 84.148.80.70) |
• |
8.2.2009 15:40:46
a proc ty sladkosti neodmitnes?
moje mama ma nastesti rozum, sladkosti ji nedava a tchyni jsem jasne rekla, ze ji to nepreju. s doktorkou se snad taky muzes domluvit, nebo si najit jinou. jo moje dcera se za mnou taky pokousi z te vedlejsi mistnosti vratit - otocim ji a poslu zpatky a reknu - "lezla si na stul, to je nebezpecne" staci tak trikrat a zustane. chvili hodne vztekle jeci a pak zacne brecet normalne (cele to trva mene nez minutu) to ji k sobe pustim, pockam nez se jeste vic zklidni a reknu : ty moc rada lezes na stul, vid. pauza. je to prima zabava, vid? pauza. skoda, ze je to nebezpecne. uz to nebudes delat? dostane se mi odpovedi, ze ne. jasne, ze to treba zas zkusi, ale nezkusi to hned. a mnohe veci uz se uplne odnaucila. napriklad mi uz nezkousi vbehnout do silnice. (p.s.: stejne radsi chodime za ruku) |
8.2.2009 14:54:36
Vidím to stejně.
Já osobně mám 2 docela živé děti a vím, o čem je řeč v případě přecházení přes silnici za ruku, když dítě prostě nechce a má náladu dělat naschvály. Musím také přiznat, že fyzické tresty neužívám pouze v případě, kdy jde o ohrožení života, ale i tehdy, pokud dítě dělá něco, co mi vysloveně vadí, na opakovaná upozornění nereaguje a přidávalo by mi to spoustu zbytečné práce. Snažím se o spoustu projevů lásky, porozumění a radosti, které jsou ovšem čas od času doplněny výchovou a vymezením hranic. Přijde mi to ideální stav na rozdíl od nezájmu a ignorování prohřešků. |
8.2.2009 14:52:15
Něco takového jsem potřebovala slyšet (teda číst). Je to přesné!
|
Gábina, dvě děti | (IP adresa 88.102.56.164) |
• |
8.2.2009 13:09:14
OK. Upozorňovala jsem ho vícekrát, tady jsem to jen zkrátila, abych se pořád neopakovala. Co jsem tedy měla udělat? Vysvětlila jsem to všemi možnými způsoby. Kdybych ho odvedla do vedlejší místnosti, byl by zpátky dřív než já - to bych ho tam musela zamknout. Kdybych použila Markétinu metodu (co můžu udělat abys mi nerozhazoval smetí)skončilo by to výše uvedenou scénou s lízátkem.
Ad sladkosti - nikde jsem nenapsala, že je dávám za odměnu (jak tu někdo píše). Dávám kousek čokolády po obědě na chuť. Nežijeme bohužel ve vzduchoprázdnu - děti dostávají sladkosti, lízátka atd. od babiček, kamarádů a dokonce i od paní doktorky.... Gábina |
Gábina,dvě děti | (IP adresa 88.102.56.164) |
• |
8.2.2009 13:00:23
A ona ti v tom pokoji jako zůstala? Taky jsem tuhle metodu někde četla a dokonce i vyzkoušela. Syn se začal vztekat ještě víc, mlátit do dveří a nakonec vylítl z pokoje ještě v horším stavu než byl před tím...
Gábina |
Monika, syn 4 roky | (IP adresa 83.208.34.206) |
• |
8.2.2009 12:58:04
Podle mě nemáte pravdu právě v tom, že mohou být správné oba přístupy k výchově(tedy s a bez FT). Vy jste se rozhodla vychovávat své dítě i pomocí FT a považujete to za správné. Kdybyste řekla: nechci používat FT, ale musím, protože si jinak neumím v konkrétní situaci poradit - pochopila bych Vás. Ale dobrovolně používat FT, to nepochopím! Ono je to jednodušší, než zkusit něco jiného, než si něco nastudovat a pak to v dlouhodobějším procesu výchovy aplikovat, že?
|
Gábina, dvě děti | (IP adresa 88.102.56.164) |
• |
8.2.2009 12:15:20
Snažila jsem se samozřejmě vysvětlovat déle, než je psané - jen bych se opakovala. Jaké je teda jiné řešení - dát dítě do jiné místnosti? A ono vám tam zůstane? Moje dítě by bylo zpět dříve než já. Nebo ho tam zamčete? Nebo jaké je ještě jiné řešení? Říct (dle Markéty) co můžu udělat, abys mi to smetí nerozhazoval? Následovala by výše popsaná scéna s lízátkem..
Ještě ke sladkostem - svým dětem sladkosti za odměnu nedávám.Většinou dostanou kousek čokolády po obědě - na chuť. Kdyby bylo na mě, sladkosti bych jim ani nedávala, ale bohužel nežijeme ve vzduchoprázdnu - máme babičky, kamarády a občas zajdem i do obchodu. Lízátko dostávají třeba i od paní doktorky... Takže - shrnutí: Markéto, Limai a spol.! Zkuste být trochu tolerantní. To, že vy máte hodné děti neznamená, že všechny děti jsou hodné, poslušné a jde s nimi diskutovat. Od určitého věku už skutečně plácání není třeba, ale ten věk je individuální - . Gábina P.S. Vy si skutečně myslíte, že občasné plácnutí přes ručičku nebo na zadek někomu ublíží?? |
Ivka (kluci 8 a 3 roky) | (IP adresa 62.240.180.1) |
• |
8.2.2009 11:13:56
Já bych spíš rozlišovala výchovné zákroky v klidu X s nezvládnutými emocemi ze strany rodičů. Neboť plesknutí v klidu s vysvětlením není žádné týrání, naopak hrubosti, řev a zavírání do sklepa týráním je, aniž na dítě vztáhnete ruku. Byla jsem svědkem výstupu v obchodě, kde na 3-4letého klučinu s podezřele mokrýma kalhotama a provinilým výrazem matka řve(pardon,ale cituji doslova, ještě mi to zní v uších!!) : "Ty debile, ty ses zase pochcal??" Mám z toho husí kůži, a to podotýkám, že k žádnému fyzickému trestu nedošlo!!! Jinak jsem přesvědčena, že existují děti, které jze vychovat i bez občasného plesknutí (např. na mě rodiče ruku nikdy nevztáhli, vždy stačil zvýšený hlas), zároveň jsou ale i děti příliš nepoddajné, vzdorovité, temperamentní (mí dva synové), u kterých je k zastavení opakovaných neposlechnutí a vyslovených provokací jedno plesknutí přes zadek nejefektivnější metodou (samozřejmě po vyčerpání všech možností "po dobrém" a napočítání do tří jako poslední šance napravit situaci)
|
Monika, syn 4 roky | (IP adresa 83.208.34.206) |
• |
8.2.2009 10:40:52
Sama jsem již chtěla uvést tuto knihu - Respektovat a být respektován. Četla jsem ji minulý rok, synovi v tu dobu byly necelé 4 roky, a hledala jsem v ní mimo jiné odpověď na to, zda-li moje výchova bez fyzických trestů může fungovat. Protože i moje dítě se samozřejmě někdy chová jinak, než bych si představovala. Neříkám záměrně, že zlobí, skutečně podle mě nezlobí, ale hledá, jak se prosadit, učí se ovlivňovat svět kolem sebe. A skutečně jsem tam odpověď našla. Doporučuji všem, je to dobrá kniha o výchově.
|
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2018 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.
Publikační systém WebToDate.