Re: dotaz pro autorku
Myslím, že nejlépe by vám odpověděli asi přímo na tom kurzu. Jinak k Vašim dotazům. Myslím, že základ je nemít pomůcku 2x ( nebo na přesýpání třeba 2 různé velikosti hrnků s různým obsahem - pak to není stejné. ) Myslím, že máte výhodu právě v tom, že se naučí právě respektovat toho druhého jedince. Naše dcerka je stejně stará a u ukázky bez problémů čeká. Myslím, že by se to u vás dalo řešit tak, že budou sedět blízko sebe a vy mezi nimi ( pro začátek, než se naučí pravidla ), aby jste mohla zasáhnout na obě strany. Chce to asi hodně trpělivosti, ale dcerka se to naučila velmi brzy. Jinak bych zvolila prostě pouze dvě pomůcky a víc bych jich neměla, než se naučí s tím pracovat a teprve pak bych jich přidala více na výběr, aby jste to stihla zkorigovat. Dcera pracovala nejdříve na zemi přímo u skříňky s pomůckama, nikam je nepřenášela, jen si ji vyndala na zem na kobereček. Pokud by druhé dítko zasahovalo, jemně bych ho odvedla a nasměrovala jinam. Pokud druhé bude pracovat jinak než má, jen bych mu ukázala třeba že to musí posbírat, nebo činnost ukázala znovu jak s ní pracovat. Pokud vysype, pro smetáček si může přece dojít samo ( určitě to není na vás, ono se má naučit situaci řešit ). Ale v centru poradí jistě lépe přímo na hodině.
Odpovědět