1.12.2011 13:40:28 Gabriela, 3 děti
hloupě vyhrocené
Znát minulost vlastní země, znát zdejší hrdiny (i zločince) se nikterak nevylučuje s tím respektovat ostatní národy a přátelit se s kýmkoli odkudkoli.
Pokud by se děti v hodinách vlastenectví učily o tom, na co není v rámci dějepisu prostor a čas, poznávaly by osudy konkrétních lidí, kteří dokázali něco významného, probíraly moderní dějiny a získávaly tím lepší pochopení souvislostí (což se obávám, že v hodinách dějepisu stále není dostatečné), naučily se něco o tom, co se dělo na území, na kterém žijí, dřív než se narodily a čím procházeli jejich předci, tak proč ne? Dějepis učí děti celosvětové dějiny, v rámci hodin vlastenectví by mohly propojovat dějepis, zeměpis, občanskou nauku, ukázat si třeba lidové kroje, obyčeje, kulturní památky, Telč, zjistit si co významného se dělo v jejich městě, kdo zajímavý se tam narodil či žil, celkově trochu líp poznat vlastní kořeny... proč ne?
Odpovědět