5.11.2017 21:17:31 Karla
Je mi líto
Je mi líto, co se Emmě stalo, ale strašně se mi líbí ta mediální masírka, podle které je inkluze to jediné a správné. Asi budu sama, ale pardon, chápu, že se Emma mezi spolužáky dostává na vyšší úroveň. Kam se ale dostávají její spolužáci? Já bych od 1.stupně základní školy čekala víc, než že bude učit děti oblékat a být samostatné, čekala bych určitou úroveň znalostí a vědomostí, co se dítě naučí, protože dítě s normální inteligencí by se mělo samostatně obléci a svléci ještě před vstupem do školy.
"Zároveň je při jejím vzdělávání kladen velký důraz na samostatnost ve všech činnostech - od oblékání, přes orientaci ve škole, až po učení. Výuka zde stojí na zcela jiných principech a děti jsou vedeny k tomu, aby si do života osvojily co nejvíce praktických dovedností." Jako praktické dovednosti vnímám jisté penzum znalostí a vědomostí, které pak 2.stupeň rozvíjí a na které navazuje. Opravdu nevidím přínos v tom, že dítko bude vědět, že jsme každý jiný, a zatímco jedno se učí sčtat dvouciferná čísla, druhé vedle něj nerozezná od sebe 1 a 2. A chtěla bych vidět kantora, který má ve třídě podobné dvě děti a nikterak nezanedbává výuku ani jednoho z nich, nehledě na to, že dětí je ve třídě obvykle více než dva.
PS: několik let jsem učila ve zvláštní škole,, takže úroveň mentálně postižených je mi dost důvěrně známa.
Odpovědět