Re: Děkuji!
Já děkuji také. Jsem učitelka AJ na 2. stupni a vidím zřejmě důsledky Vámi jmenovaných nedostatků a nedokonalostí. Zatím se stále seznamuji s metodikou, protože (ač již ve středním věku) angličtinu učím poprvé. Nestačím se divit, že děti opravdu mají mizerné a neutříděné znalosti. Neumí vytvořit větu, netuší nic o slovosledu (hovořím např. o 6. třídách), výraz "pomocné sloveso" jim také asi nic neříká a stále problémová "3. osoba jendotného čísla" taky nic. Jestli něco umí, pak nadrnčet se slovíčka na patřičné datum, kdy bude test, dost dobře umí číst i nové texty, ale překlad už je horší, používání nových slov také a začlenění nových gramatických pravidel je katastrofa, protože nemají dobré základy.
Mohla bych se tady rozepisovat ještě dlouho. Pominula jsem nyní problém nejzávažnější - příšernou kázeň a také nechuť žáků se vůbec něčemu učit.
V tuto chvíli bych jenom chtěla říct, že Vám, paní Mileno, moc fandím a doufám, že budu mít příležiost se s Vámi nekdy setkat osobně (např.na některém semináři) a že někdy budu moci využívat Vaše učebnice. Máme ve škole pouze "osvědčené" učebnice Project, z nichž se mi učí dost špatně a žáci se, podle mne, nenaučí nic. Máme zde totiž dyslektické třídy a žáci z těchto tříd jsou bohužel na jazyky integrováni do tříd ostatních, ale práce s nimi je hrozná a vlastně zdržují ostatní. Z čeho plyne hluk a neklid a také nechuť ve třídě pracovat. Vaše učebnice používat nemohu, ale inspiruji se alespoň pracovními sešity. K pořádné práci by to ovšem chtělo systematicky pracovat s těmito učebnicemi a sešity od začátku.
Mějte se hezky.
Odpovědět