11.7.2005 21:55:52 Jirka
asertivita
Jako majitel obchodu se často setkávám s reakcí zákazníků, třeba prostřednictvím reklamací. Můžu říct, že se většinou snažím přijímat útočné intervence, tzv. boj o svá práva od lidí, kterým se něco pokazilo, v klidu, chápaje jejich nejistotu v této situaci. Na druhou stranu, si nedokážu představit, že bych figuroval čistě pouze v reklamacích a nemít nějaký pozitivnější přísun energie. Postoj člověka se totiž vzhledem k času který stráví posloucháním negativity, byť nepřímé (nemůžeme moci za to, že se zboží porouchá)rychle mění a stane se z něj stroj, který seká zákony více či méně přímo úměrně agresivitě zákazníka.
A najednou tady máme tzv. boj o to kdo vyhraje, kdo koho dostane, kdo ustoupí jako poslední a málokdy už jde jen o pravou podstatu věci. Zákazník projevuje emoce jen proto aby se vybil a dělá mu to dobře (každodenní stres je potřeba vybít)a mě rázem přejde chuť vidět to z jeho strany, když on to nechce vidět z té naší. je to jako ve vztahu kdy spolu žijí dva lidé a komunikaci dříve či později přesunot na pole - boj o své výhry a to je základní průser soužití. Ten kdo na boj přistoupí je prostě malý. Mějte dobrý spánek, už zívám.
Odpovědět