6.12.2006 9:59:43 Janava
Re: Úplně souhlasím
Kiri,
tomuhle já neříkám matematika ale selský rozum :-).
Myslím že jde o to problému POROZUMĚT, protože bez porozumění to samozřejmě nejde aplikovat a pak i vzorce jsou na nic. Mmch. teda že procento je jedna setina sta jsme se synkem probírali před 2 dny - a to mu bude 6... Asi tohle považuju za intuitivní věci. Ale rozhodně - když to dobrý učitel dobře nevysvětlí, je to o ničem. To platí i na VŠ, taky jsem párkrát stála na cvíku před studentama a musela jsem si s tím poradit (v roli vyučujícího). Předpokládat že jsou napůl mimo a vysvětlovat polopaticky byla nutnost, jinak tak 1/2-1/3 tápala. Ale po pochopení to zvrzal sotva jeden. Muž učí na jiné VŠ a tam zase "kdo to nepochopí standardně, nepatří sem" berou jako normál :-). To by na mé alma mater moc lidí nezbylo :-))). Ale opravdu má nesmírný vliv styl podávání informací. Nevyhmátnutí podstaty pedagogem může být jádro pozdějších potíží :-/ (mmch. mi někdejší šéf na katedře vždycky vyčítal že vysvětluju moc jasně a pak to každý pochopí a už to nemá kouzlo vědeckého přístupu :-))).
Odpovědět