Re: Airbag vs. autosedačka
Do staré Octavie se montovaly sice jen 2-4, ale v dněšní době jsou běžné auta se 7, 9, 10, 12 airbagy- a to
čelní řidič a spolujezdec- 2 ks- jsou ve volantu a přístrojové desce chrání řpi čelním nárazu
boční přední- 2 ks- jsou v bocích sedadel a chrání ramena
boční zadní- 2 ks-na zadních sedadlech z boku- opět chrání ramena ale na zadních sedadlech
hlavové- jsou to ty válce, co se spouštějí nad okny směrem dolů, a chrání hlavu při bočním nárazu a záleží jestli jsou nad přednímio a zadními sedadly, tak jich je vlastně 4 ks, pokud se jedná o auta MPV kde jsou 3 řady sedadel, tak jsou ve 3 řadách , takže 6 ks
kolenový airbag-1ks- je pod sloupkem volantu , chrání řidičovy nohy - už nějaký pýtek se motuje do vozů třeba Peugeot 407
a 2 novinky, začala s tím Toyota: - krční airbag na zadní sedadla- vystřeluje se ze zadních opěrek hlavy a chrání krk zadních cestujících při zadním nárazu
- airbag v opěradle předních sedadel- funguje to jako čelní airbagy, akorát jsou v opěradle předních sedadel, a chrání cestující na zadních sedadlech
a je potřeba s tím že auta mají čím dále více airbagů počítat a autosedačka, pokud je na místě, kde je z některé strany airbag by měla mít vysokou boční ochranu- to je to co někteří výrobci označují jako SPS, LSP systém a pod, určitě ne dítě jen na podsedáku- v tu chvíli mu airbag muže více ublížit než pomoci
Odpovědět