Re: Nadané dítě
Jo jo,
náš předškolák násobí, počítá s nulou a zápornými čísly. Víš proč? Protože to tátovi nedá a místo aby s ním cvičil motoriku mluvidel, dává mu matematický hádanky.
Děti se naučí ledacos, když dospělej chce. Měřitelné znalosti nic neznamenají. V dnešním světě rozhodují schopnosti - soustředěnost, tah na branku, fantazie, tvořivost, pružnost myšlení, verbální obratnost... Tříleté dítě, které zná abecedu a počítá do sta… není to zvláštní, že to dítě dělá tak nudné, schematické věci bez fantazie? Proč bych se chtěla učit čísla nebo dopravní značky, když je ve světě tolik barev, věcí, her a zajímavých příběhů? Skoro bych si dělala starosti, zda není vývoj té holčičky trochu nerovnoměrný.
(ačkoliv teda puzzle skládá snad každé druhé tříleté dítě – otázkou je spíš z kolika dílků…)
Odpovědět