24.5.2010 16:42:12 Honza +//
Reklamace prasklého roštu v krbu
Mám takový problém, může někdo poradit?
Na konci minulého roku jsme si koupili krbovou vložku.(objednáno přes internet) Od konce prosince byla v provozu, a to tak že denně. Někdy v březnu si manžel všimnul, že je prasklý rošt. Napsal, to na reklamační oddělení firmy co od ní krb máme. Odpověď nám přišla, že máme poslat vadný rošt i se záručním listem. Tak jsme to udělali.
Odpověď nám přišla emailem v tomto duchu: Krbové vložky jsou certifikovány a zkoušeny ve státní zkušebně. Jsou navrženy a vyrobeny v souladu s nějakou normou.(což jim teda neberu, ale ať mi nikdo netvrdí, že se nemůže u nějakého kusu stát chyba)Vyměnitelné díly krbových vložek nemají stejnou životnost, jako krbové vložky samotné. Záruční doba v zákonem stanovené délce se nevztahuje na opotřební těchto dílů,způsobené jejich používáním.Prasknutí roštu se projevuje u vložek, které nejsou používány v souladu s návodem k použití (jsou přetěžovány).Vzhledem, k těmto skutečnostem se reklamace neuznává.
Předem předesílám, že krbová vložka, byla zapojena od odborníka, a že jsme vní topili pouze dřevem pro který je určena. Nevím, jaké přetěžování měla paní z reklamačního na mysli, jestli to, že se vní nesmí topit denně? Tak takovou vložku co bychom se mohli na ni jen koukat nepotřebujeme.
Můj dotaz: Rošt byl při koupi součástí vložky. Vážně je pravda, že se na něj záruka nevztahuje? Když nám vydržel jen asi tři měsíce? A co se týče přetěžování, nevim jak jim to máme vysvětlit, že bylo topeno v souladu s návodem a jen palivem, které je k tomu určeno. Trvají si na svém, že vložka byla přetěžována. Nevim co dělat. Jak postupovat dále?
Odpovědět