29.6.2010 21:39:46 sojka+07+09
Profesionální lékaři, příšerný systém pohotovostí
Představte si takovouhle situaci. Úplně narvaná Motolská pohotovost, kde na společné chodbě sedí úporně zvracející miminka a pár dětí s prapodivnou vyrážkou. Ve vedlejších dveřích je chirurgická pohotovost, kde jsou děti s úrazy, ale zároveň si i objednávají děti na převaz. Příšerně upracovaná i když fantastická doktorka, neskutečně vytížená sestřička, kterou každých pět minut atakují rodiče dětí. Všichni rodiče bez výjimky mají pocit, že právě jejich dítě by mělo být ošetřeno jako první. Na první pohled ovšem není žádné dítě v ambulanci zraněné, všechny přišly po svých, nikdo nekrvácí. Samozřejmě ale nevíme, co jim je. Sestra ale vyvolává podle toho, jak pacienti přišli. Jen vyjímečně se někomu podaří se prosadit. Když přijde úraz, je sice lékařkou hned vyhodnocen, ale poté čeká na chodbě s ostatními pacienty, případně jde chudák dítě vyčkat další frontu na rentgen. I na rentgenu se ovšem čeká s ostatními pacienty. Někteří jsou akutní, jiní jdou na kontrolu kyčliček. Ten samý postup- vyvolává se podle příchodu pacienta. Představte si, že přijdete se šestnáctiměsíčním dítětem astmatikem (silně náchylný k jakékoliv infekci) s krvácejícím úrazem ruky- stržený nehet, možná zlomený prst. Jak byste se pokusili o co nejrychlejší vyšetření aniž byste byli nepříjemní na sestřičku, nebo ztropili hysterickou scénu. Nutno podotknout, že se nám dostalo fantastického ošetření za které jsem velmi vděčná. Ve chvíli, kdy jsme se konečně dostali do ordinace, bylo vše naprosto profi. Nicméně jsme čekali na ošetření víc než hodinu, ale je pravda, že syna úraz nijak neohrožoval na životě. Takže tohle není stížnost, jenom taková otázka a zamyšlení nad naším zdravotnickým systémem. Už jsem tu jedno podobné téma zakládala. Kruci jak zařídit, aby nebyly ambulance pro akutní pacienty a pacienty na převaz společné. Proč v takový luxusní nemocnici jako je Motol musí krvácející dítě čekat na společné chodbě se všemi rotaviry světa. A proč tam musí ještě na převaz ? A jak strašně nespravedlivý je to vůči personálu, který se choval profesionálně, nicméně v záplavě žádostí, křiku a vymáhání slyšel jenom půlku toho co je potřeba.
Odpovědět