Děkuji moc, že jste tak hezky přispěli. Já jsem si včera uvědomila, že vlastně nemohu jet podle nějaké předem dané osnovy, když jedno učivo probíráme podle třetí dřídy, druhé podle páté, třetí podle nevím jaké
... Ale že vlastně mám třeba učebnici matematiky a jedeme každý den, kolik předem odhadem uznám, že časově zvládne, tak tolik řeknu, že je třeba splnit. Já totiž nemám představu a ani šanci to zjistit, jak třeba dlouho Ronymu bude trvat probírání slovních druhů, zda stejně to bude u podstatných jmen jako u příslovcí atd. Prostě jedeme a když vidím, že je potřeba opakovat, tak opakujem atd. Jak říkám, nepíšu, že by nám to nevyhovovalo, jen tak poslední dny všechno zvažuji, co bych mohla ještě vylepšit, proto se ptám, jak to funguje, když je to jinak. Co třeba dlouhodobé plánování, jak co budete probírat? Děláte to? Třeba plánování, jak budete probírat přírodovědná či jiná vědná témata
Zda už dopředu máte naplánováno, že až dojdete k poznávání listů, tak půjdete listy sbírat, trhat, lepit, kreslit, určovat podle internetu, modelovat, počítat atd. Nebo až prostě k tomu dojde, tak vás vždy v daném okamžiku napadne, co a jak do toho ještě zapojit - tak to dělám já.
ALe ještě se vrátím k tomu, jak můžete přesně vědět, kolik toho vaše dítko kdy zvládne, abyste mohli udělat roční plán? Já si neodvažuji odhadnout, kolik toho zvládneme za týden natož za měsíc. Pozadu na druhou třídu nijak nejsme, tak to proto neřeším, ale spíš bych chtěla pomalu učit syna, jak by si on měl sám rozplánovávat učivo do budoucích let, kdy to bude z větší části spíše samostudium.