13.4.2011 18:04:35 chabíbí
Re: Rozdílný věk ve školce a aktivity
Jsem učitelka v mš. Tohle chápu, nicméně dnešní trend je jiný. Není to to, aby si děti odnášely co nejvíce výrobků, aby uměly co nejvíce písniček apod. Ze všech stran (škola, odborné knihy, semináře atd.) je učitelkám doporučeno zapojovat jen děti, co se zapojí samy. Doteď jsem to dělala tak, že některé děti jsem musela pobídnout, aby šly např. malovat, ale dneska už to nedělám. Malují jen děti, co přijdou samy. Je to na dlouhou debatu a chápu, že tomu rodiče nemusejí rozumět. Není to pro nás učitelky jednodušší, opravdu ne. Věkově smíšenou třídu máme také - dřív by se mi víc líbila rozdělená podle věku, dnes už zase říkám ne, vždyť nejvíc se toho člověk naučí ve chvíli, kdy učí někoho druhého. Starší děti menším pomáhají, tzn. nejvíc se toho naučí starší nebo jak to lépe napsat.
Odpovědět