angrešte,
nejde o výzkum pro nikoho jiného než pro mě, psala jsem v ůvodu, co mě k tomu přivedlo (jiná diskuze), nemám potřebu si vymýšlet
.
Ostatně jsou i auta, která mají řadící páku na přístrojové desce.
Jak tu padlo, že nemusíte na páku koukat, že víte, jakou rychlost tam máte a kam řadit podle zvuku motoru....to vím všechno taky, s tím problém fakt nemám
....Nejde o to, že oko kouká na šaltpáku....ale periferně hlídá pohyb paže...Pravé oko vidí bez problémů pravé rameno i ruku, jde o podvědomou kontrolu, která souvisí s koordinací pohybu. Levou paži kontroluje levé oko....Takže jakmile hnu pravou rukou, pravé oko ji sice vidí, ale levé má potřebu to zkontrolovat a jak uhnu okem, uhnu rukou...
Psala jsem už, že jsem řídila každý den, více jak rok a situace se nezměnila, takže jsem došla k závěru, že to není nezkušeností a nedostatečným cvikem, ale začala jsem hledat problém jinde. U automatu tento problém nemám, což jsem očekávala.
Zajímalo mě, jestli to všechno může souviset s tou zkříženou lateralitou, ale na posouzení je tu hodně málo lidí levookých (ať už praváků nebo leváků). Mohu akorát říct, že pravoocí nejspíš nemají problém s umístěním páky na pravé straně, ale o levookých se to říct nedá.
Situaci těžko posoudí někdo, kdo se skříženou lateralitou nežije.
Ostatně o nic nejde, prostě mě to jen zajímalo....
A co se týče dominantního oka, už jsem jednou uváděla, je jednoduché ho zjistit, stačí se podívat do klíčové dírky nebo do ruličky papíru. To oko, které přiložíme ke klíčové dírce nebo ruličce, je dominantní.