Pawlo,
já to beru podle svých dětí, nemám zkušenost s jinými

A ti dva moji menší jsou ještě malí, než abych mohla zodpovědně říct, že nebudou schopní v 11 se rozhodovat...
David ale nebyl, fakt nebyl. Není nějak opožděnej, je chytrej, ale není vůbec vyhraněnej, není nic, co by ho bavilo nějak výjimečně víc než to ostatní, je extrémně línej a nemá zatím vůbec představu o svý budoucnosti.U nás je navíc situace taková,že nevíme,co bude za rok, za dva, za pět..nevíme,jestli zstaneme tady nebo budeme někde jinde..přijde mi u všech mých dětí rozumnější dostávat z nich pokud možno maximum, s rozjetýho vlaku s rychlým tempem a vysokými nároky se pak snáz člověk přeorientovává na jinej typ školy v jný zemi a s jiným jazykem.
Moje známá má kluky, nejspíš by víceletej gympl taky zvládli. Nedala je tam, protože ba luic maji jasno-chtějí bejt "ajťáci" jako táta, oba to baví podle výsledků v PPP jsou oba tímhle směrem taky nadaní..Proto si v klidu a bez námahy dodělají devítku, nikdo po nich nebude vyžadovat rozsáhlý znalosti v češtině a dějepise a ví, že -i vzhledem ke slabým ročníku a relativnímu nižšímu zájmu-se bez problémů a přijímaček dostanou na nějakou technickou střední školu. Ovšem už te´d jejich rodiče rezolutně tvrdí,že na VŠ prostě půjdou,bez debat, že to,co chtějí dělat, bez toho nejde.Takže taky je směrujou,jen díky tomu,že oni jsou vyhranění,to můžou klidn ě udělat bez toho gymplu..Já u svých absolutně nevyhraněných dětí nebo asoň toho nejstaršího to radši vezmu touhle cestou.
A myslím si,že většina lidí ví,že neexistuje jedna cesta.Kdybych znala nějakou dobrou záladku,druhej stupeň a dítě by mi vyloženě na víceletej nechtělo, tak kdoví..Ale já zatím o žádný takový nevím..