23.4.2012 12:16:14 Dari79
Re: Kontrola AK?
Nedrží, pravidla jsou dost přísná a klienti jsou dost chránění...
Otázka je, co se vlastně stalo.
Obecně - to, že klient prohrál spor, není vinou advokáta, takže taková stížnost mít smysl spíš nebude.
Naopak - např. advokát nepodá žalobu a případ se promlčí nebo advokát nepodá odvolání nebo advokát nenavrhne u soudu svědka, kterého klient chce atd. - tak to všechno je kárným proviněním.
Doporučila bych spíš, než obracet se na komoru, nejdřív to probrat s jiným advokátem, co se vlastně stalo, ten Tě připraví na to, jestli je to jen Tvůj špatný pocit nebo jestli k pochybení opravdu došlo... No a jestli došlo k pochybení, tak jde taky o to, co vlastně chceš - jestli došlo k majetkové újmě, je lepší aby se pak obrátil na advokáta, škoda se zaplatí z jeho pojistky. Jestli ne a chceš jenom, aby dostal "za uši", tak piš na komoru... Výsledek jednání na komoře se tě totiž nijak zvlášť nedotkne - advokát dostane napomenutí nebo pokutu, která jde ale na účet komory, tobě se přitom max. omluví.
Na komoru má smysl psát hlavně v případě, že chceš, aby se něco ještě rychle napravilo - např. "dala jsem mu listiny, aby zpracoval žalobu, doteď není podaná, nezvedá mi telefon, papíry mi nevrátil..." - pak zásah jiného advokáta nebo komory pomůže.
Musíš si uvědomit, že komora je instituce jako každá jiná, takže to projednání bude trvat atd. Takže jde o to, o co ti vlastně konkrétně jde.
Odpovědět