Re: čtení - genetická metoda
Žluťásku,
je mnohem snazší motivovat dítě, které o písmenka nemá přirozený zájem, se je naučit, když už je umí spojovat do slov, takže čekat, až se naučí poznávat všechna písmena a pak teprve číst, by bylo škoda.
Už ze čtyř vhodně zvolených písmen se dá tvořit mnoho slov (a tedy i mnoho slov číst), postupné přidávání dalších písmenek je přirozenější.
Je to stejné, jako bys nejprve naučila dítě rozpoznat 32 čísel a teprve potom ho učila s nimi manipulovat, sčítat, odčítat.
U některých dětí, pokud bys to nechala na nich, kdy a jak se naučí číst, by ses také nemusela dočkat
.
Jinak samozřejmě není nutné používat nějakou "metodu" a už vůbec ne jednu jedinou. Ber to ale tak, že ty metody jsou ověřené způsoby, jak se dítě může naučit číst vhodným způsobem ve vhodnou dobu, mají vypracované a ověřené postupy, jejichž dodržování usnadňuje práci tobě i dítěti. Občas dělat si něco po svém je jen znovuobjevování Ameriky
.
Jo a zrovna u metod čtení platí, že ty postupy jsou napasované na naše děti, na češtinu, v zahraničí se učí číst často úplně jinak, protože každý jazyk má svá specifika, tuším, že u angličtiny je to ta globální metoda, která u nás díky skloňování a časování má jen velmi omezené využití....
Odpovědět