Jo a jen takovej dodatek...ono teda děti se učí a jsou nuceni dělat některé věci, které vlastně vědí, že nepotřebují, že jsou nanic, že je jen vyžaduje náš systém.
Nemyslím věci opravdu důležité pro život, myslím věci, které prostě jsou už dávno přežité, které jsou podle mě jak na "úrovni středověku"...a pořád je na nich někdo vyžaduje.
Jsou to věci, u kterých ty děti jakoby vnitřně vědí, že jsou přežité, nefunkční, že nemají budoucnost a že prostě nejsou důležité.
Někdo má rád systém pro systém...ale když systém, měl by být funkční, potřebný...jako je třeba příroda sama, tam není nic navíc, nic zbytečné, jedno se prolíná s druhým, je to přirozené a dlouhodobě funkční s přirozeným vývojem.
Náš společenský systém je umělý, přirozeného na něm není nic, navíc třeba školství s jeho starými osnovami a drilem vůbec nepočítá s novou generací dětí, nebere v úvahu jejich zájmy a tvořivost a individualitu.
Generace dětí se obecně oskokem změnila...už tím, že mnohým dětem chybí ta jednička a všechny mají dvojku (to je od r. 2000).
Je to analogie s Galileem - "a přece se točí", kdy současná společnost progresívní vědce nutila k něčemu, o čem věděli, že není pravda. Takhle to je s vývojem pořád, něco už je přežité, ale dospělí a vůbec mocní na tom lpějí, nejsou schopni připustit cokoliv, co by je vykolejilo ze zajetého pořádku a zbořilo staré mýty a přístup k životu.
No tyhle děti jsou teď trochu jiné...a hlavně žijí ve společnosti, kde vládne chaos, a to i informační, energetický a tak....vše se šíleným způsobem zrychlilo, kladou se na děti obrovské nároky, mnohdy právě zbytečné a ty pro ně důležité věci (jako jsou vztahy mezi lidmi, klid, harmonie) jsou nedostupné.
Každá doba má to své...no.
Tak - to jsem se rozepsala...sorry.