16.5.2013 17:58:02 Winky
Re: Druhacka a uceni
po příchodu domů se optám, má-li dcera (druhačka) úkoly a jaké (obvykle mívá tak 2-3), event. si nechám ukázat co (abych měla představu jak to asi bude dlouho trvat je udělat,většinou něco okolo čtvrt hodiny na jeden úkol). Pak podle toho co máme odpoledne v plánu rozhodnu (event. dám na výběr když není náš program nijak nabitý) kdy se bude co dělat. Pak je svačina, po ní si jdou oba chvíli hrát. A pak v tu danou dobu teda funguje, že stačí říct je xy hodin, jdi si udělat úkol. Jo, často jdu taky, dohlídnout, poradit, vysvětlit. Ale nehoním ji sem a tam aby laskavě už začala/pokračovala.... Není teda nijak vzpurná, občas hodí kyselej obličej nebo udělá áchjo případně si něco mrmlá, ale sedí a píše. Max. pokud má úkoly delší a dva, je mezi nimi pauza na nějakou chvilku hraní/kreslen/pohádku a pak zase. Čtení nepovažuju za "úkol" ale za zábavu, provozujeme před spaním, čteme na střídačku. Někdy si sama zaleze s knížkou (sobota či neděle dopoledne), to mě těší. Jo a když nestíháme, tak je ochotná ráno si přivstat a dodělat to. (chodí spát obvykle v půl deváté, max. v devět ve školní dny).
Do toho mám ještě mladšího syna, dělat večeři a tak, ale obvykle to zvládáme (když je doma manžel tak se většinou jednoho z toho ujme, nebo i on dělá s dcerou úkoly, zejm. matiku).
Odpovědět