6.12.2013 10:31:17 jentak
Re: Souběžné učení AJ + NJ - u čtrnáctileté holky - JAK NA TO?
Tak v angličtině jedou u nás rychle, mají taky 4 hodiny týdně, ale když si vezmeš, že jsou rozdělení podle výkonnosti a v jejich skupině jsou 4 děti, tak si ten kvapík může učitelka dovolit. Druhá skupina jede o polovinu pomaleji, ale zase je jich tam víc. To je ale u páťáka.
V devítce mají taky 4 hodiny AJ, ovšem už nejsou dělení, ale syn má navíc konverzaci 2 hodiny s rodilým mluvčím /to je od školy/. Ta NJ je na 2 věci, navíc učitelka se rozhodla, že prý když jsou v devítce, tak musí stihnout za rok 2 běžné roky, takže jsou snad v osmé lekci a neumějí z toho nic - jen slovíčka, slovíčka a papouškovat učebnici k ničemu. Popravdě ani nechápu systém výuky, protože třeba se učí - já jsem, ty jsi - a v tom jsou cvičení, pak v textu - on je /jen tak nenápadně se musí dovtípit, co to asi je/ a pak už se jede, jako kdyby to procvičili, i když to v podstatě neprocvičili. Navíc u této učitelky se nesmějí na nic ptát, protože prý je to jen zdržovací provokace a navíc s nimi ve skupině jsou 2 děti, které mají němčinu jako dobrovolný jazyk od šesté třídy. No šílený. V podstatě se ani nedivím, že je znechucen a dle svých slov čeká na pololetí, kdy to nějak sfoukne, aby si nezkazil průměr a pak že prý na to bude kašlat /tedy na němčinu/, hlavně ji nemít za 5. No a já taky čekám na pololetí a pak si vyžádám přítomnost na pár hodinách a uvidím.
Odpovědět