10.2.2014 12:21:27 Filip T.
Re: zbytečná smrt dítěte
Vloudila se mi tam chybička: u toho druhého popěvku mělo být správně: što bolje pucaš, to bolje tucaš" (čím líp střílíš, tím líp šukáš) - to dává v tom nadhozeném kontextu víc smyslu. Ten smysl je: zabíjíš jiné muže (jedna z forem dominance nad nimi, přeneseně máš navrch nad jinými muži) a to znásobuje tvoji sexuální potenci. Bráno v opačném gardu, hypotetická situace, kdy má kdosi o mne zájem v sexuálním smyslu - tj. chce mi dominovat - vede ke strachu ze ztráty potence.
Dokud trvá společenská bariéra mezi heterosexuálními a homosexuálními muži, kdy je těm homosexuálním vyhrazena sféra na okraji společnosti, je to menší problém, a kdo ví, dokonce třeba u někoho i výpady proti nim podporují vlastní potenci. Kdyby měli být rovnoprávní, ta hypotetická situace se přibližuje, navíc je možné, že samotné úsilí o zrovnoprávnění gayů je podvědomě vnímáno negativně, protože jsou to dříve mnohými opovrhovaní gayové, kdo jsou teď ve společenské ofenzívě, zatímco ti druzí v defenzívě - jakýsi Eurymedon heterosexuálů (těch, kteří to takto vnímají, kteří se vůči homosexuálům vymezují).
Primitivní společnosti - i ty, co hrozily nepřátelům "přefiknutím" - tohle řešily různými společenskými koncepty více pohlaví (tedy kromě mužů a žen společensky vymezená pohlaví mužů-žen a žen-mužů; o některých případech ženských válečnic mezi indiány bylo zaznamenáno, že měly zájem o ženy, šlo tedy zřejmě o lesbičky). Z tohoto pohledu je tolerance homosexuality a podobných případů, včetně institucionalizace homosexuálního soužití, vlastně návratem k normálu.
Odpovědět