Re: názor na odklad
Evko u nás právě jeden ze základních problémů (těch větších) byl, že když není dohled 1 na 1 (tzn. že člověk dítěti stojí za zadkem), tak absolutně nepracují, spolehlivost 0%. Nebo max. pracují šnečím tempem. Jinak naši kluci v ledasčems nadprůměrní (matematika, úkoly na vyřazení odlišných obrázků, barvy, tvary). V něčem slabší, ale dalo by se nadřít - neslyší písmena (první ani poslední), grafomotorika (napodobení číslic a tak jakž takž, ale postava kuželka atd. A nejhorší prostorová orientace. Takové to co je nad, pod, vedle, vpravo, vlevo. Tam nás upozornili, že z toho by mohla vyklíčit i porucha učení, když by paní uč. řekla napište si nahoru...něco a oni by to flákli dolů
. Navíc špatná orientace v denních situacích (na dotazy typu co je třeba udělat když...tak jen koukají). Plus ta pomalost v práci, to se prý nacvičit moc nedá, takže odklad bez pochyb. To jen jako ilustrace toho, že když dítě něco umí v jedné oblasti, neznamená to, že je zralé. Ale pro mě samozřejmě většina těch věcí nebyla nová, vidím je denně a vím - taky proto jsem odklad nakonec chtěla (rozhodla jsem se v lednu). U nich tedy navíc jsou zdravotní potíže, které se zlepšují s věkem (multipotravinová alergie) = o rok později bude s velkou pravděpodobností o dost lepší stav.
Odpovědět