17.6.2015 22:56:16 Diva.Bara
Re: Výuka AJ ve 3. a 4. třídě - překlady?
tak prvňáčky třeba můžeš vést k tomu, že se ve dvojici představí, řeknou, kolik je jim let. postupně přidáváš další fráze, podle toho, co se učíte. to ale není tak, že se jim zadá rozhovor na 15min a snažte se, to jde rychle, dvojice se mění, chodíš mezi nima a ideálně si to s tebou každý zkusí. může se to zdát jako chaos, ale není, pokud se takto učí od začátku, jsou na to zvyklí (znají pokyn, vědí, co mají dělat). když se takto vedou od začátku, naučí se to a je to pro ně přirozené. ta práce ve dvojicích jim dává větší prostor mluvit.
třeťáci - chceš procvičit sloveso have got, vč záporu a zároveň děláte slovní zásobu zvířata: ve dvojici si řeknou, co mají za zvíře a co nemají za zvíře (můžou si předem napsat do sešitu, pokud potřebují, záleží na skupině), pak jeden z dvojice řekne o tom druhém, co se dozvěděl... záleží na tom, jak jsou děti šikovné, s jednou skupinou jsme skončili na dvojicích, s jinou skupinou jsme pak referovali vzájemně - každý řekl za sebe a potom si každý vybral kamaráda a řekl o něm. píšu jen příklad, jak se to dá dělat. předem děti časování znají, tohle je na upevnění.
Odpovědět