Re: Domaci vyuka v zahranici, kmenova skola v CR
Noemmi, my máme věk 2, 7, 7, 10, 15 - v IV mám prvňáky. Nejstarší je v kvartě na 8G, druhý je čtvrťák a chtěl by pokračovat na stejné gymnázium. Jenže berou tam jen 30 dětí z cca 150 přihlášených. Našeho nejstaršího jsem na přijímačky tehdy připravovala já odpoledne po škole cca od ledna do dubna, byl celkově na 1. místě. Druhý by tam tedy chtěl taky, jenže je tam pár potíží. Třeba že gymn. začalo dávat mnohem větší význam známkám (jenže jeho ZŠ je spíš drsná = už předem může i jen s jednou či dvěma dvojkami dost ztratit na ostatní děti - nevím co teď bude mít z češtiny, jinak snad 1), navíc musí dojíždět a příští rok by měl výuku 6 hodin denně. Suma sumárum mi to vychází tak, že s dojížděním a tou hodinovou dotací to sežere hrozně času a poměrně neefektivně. Jak by byl schopný něco dělat ještě tak hodinu doma odpoledne nevím nevím. Proto uvažuju jen o té páté třídě s tím, že to prostě zkusíme. Ono je to přecejen jiné, když má člověk průběh a výsledek vzdělávání sám v rukou. Ve škole mají teď pár měsíců skluz s novou látkou (třeba zk na Březové by ve vlastivědě nejspíš moc dobře neudělal - "mami, to jsme ještě ani nezačali") a ve mně to cuká ho to už učit, aby prostě nebyl takhle pozadu. Ptž pak možný výstup z 5. třídy typu "jsme v učivu hodně pozadu a ještě navíc mám X dvojek" není žádoucí. Resp. šel by tamtéž do šestky atd. a pak by to asi zkoušel po devítce znova, ale je to jiné, ta paralelka z 8G má pak kolem prváku SŠ už velký náskok proti třídám složeným s absolventů ZŠ (berou 1 třídu 8G a 3 třídy 4G).
Odpovědět