Yuki,
ale to já ani netvrdím.
Už jsem tu psala, že moje vlastní zkušenost ze základky je spíš špatná a naprosto chápu, že se školou, která by fungovala tak jako tahle by mohla (a měla) řada rodičů problém. Když šel syn do školy, čekala jsem spíš to horší než lepší. Ale po sedmi letech, co tam je, mám úplně jiný názor a dost mi vadí, že se tu denně paušalizuje ve smyslu "základky jsou pro debily, na základce se nikdo nic nenaučí, kdo není na gymplu od šestý třídy, ten skončí u lopaty". Píšu VE SMYSLU, ne že to je přesně takto formulováno.
Protože to není fér vůči dobrým učitelům, kteří svoji práci dělají za pár korun a v podmínkách, kdy na ně tlačí jak předpisy a nesmyslná nařízení, tak i rodiče, kteří mají pořád nějaké výhrady k jejich práci, aniž by si byli ochotní třeba jen na minutu přiznat, že je jejich dítě třeba lempl nebo se chová jako drzý fracek a chyba nemusí být na straně učitele.
Já zrovna teď na rodičáku byla náhodou svědkem diskuse jedné třídní učitelky s matkou dítěte, kterému hrozí dvojka z chování (není to "hloupé dítě", má dobré známky, teď se hlásilo na 6G, ale je sígr) a jak ta matka popisovala nějaký incident, za který mu hrozí ty sankce. "On nechtěl, bylo to omylem, on mi doma přísahal..." Jo, jasně. Ptala jsem se doma syna a ten náhodou věděl, o co jde, protože se ta věc týkala jeho kamaráda ze třídy - ten byl "poškozeným" - a řekl mi, jakým to bylo "omylem".
Není to fér, protože já třeba vidím jak učebnice, tak sešity s probranou látkou, mám nějakou představu o tom, jak kdo co učí, jak vede hodiny a když tu čtu povýšené kecy např. o tom, že s učebnicí/pracovním sešitem pro víceletý gympl se pracuje jinak (i když je stejná jako na té základce) a následně to, že i kdyby s ní pracoval stejně, tak to učí blbé děti a tím pádem to nic neznamená, přijde mi to k těm učitelům hodně hnusné a nespravedlivé. A jediný, co můžu udělat je obcházet ty učitele a vyjadřovat jim uznání a podporu, protože jinak slyší spíš samé stížnosti, ať udělají co cokoli, všechno je vždycky špatně.
