Re: Žák osmé třídy tvrdí, že se neumí učit!
Veracruz - ještě jedna poznámka - látky na 2. stupni opravdu přibývá a často, když uniknou základy, není na čem stavět (právě chemie, fyzika, matika). A to se opravdu projeví nikoli hned, ale po čase. Tím, jak přibývá předmětů je těžké si pro děti "lajdáčtějšího" charakteru uhlídat všechny povinnosti a naučit se na jedničky.
My doma se synem udělali dohodu - v tom, v čem je opravdu dobrý (u něj přírodní vědy) nebudu tolerovat špatné známky. To, co by jej stálo neúměrné úsilí (dyslektik), aby měl jedničky (jazyky a případně biflovací předměty typu dějepis nebo zeměpis), budu tolerovat dvojky a později na vyšším gymplu i případně trojky. Je pro něj důležitější, aby dobře rozuměl tomu, co jej jednou potencionálně bude živit a v tom byl dobrý, než aby zvládal plošně všechno a neměl čas kvůli učení na sport a koníčky (což je momentálně to, co je pro něj dost důležité). Řekla bych, že poté, co jsme k tomuto dospěli, je s ním o dost rozumnější řeč a je vidět, že zatímco horší známka z češtiny ho vážně nijak nerozhodí, tak matika ho zamrzí.
Odpovědět