Re: Asistent pedagoga k dítěti
Vážný,
jasně, protože i MŠ byla "povýšena" na vzdělávací zařízení a tudíž má primární funkci vzdělávat...a tuto funkci plní učitel MŠ, nikoliv sociální pedagog. Ten v této situace poskytuje "pouze" podporu a doplňkové a speciální aktivity..
Já vím, že tyto "doplňky" v té MŠ většinou skoro kryjou ten obsah výuky, ale vždycky se to dá odůvodnit tím, že sociální pedagog nemá ty potřebné didaktické vědomosti potvrzené tím správným papírem.
A ano, může pokrýt práci s tím jedním dítětem, dokonce i jako ten dohlížející prvek, ale trvalá samostatná práce s celým kolektivem je zase něco jiného a pro někoho jiného.
Ideální je, když jsou tyto osoby schopné spolupráce a dokážou se vzájemně doplňovat a obohacovat. Jakmile do toho vstoupí pocity, jako že "tohle má dělat ona a dělám to já", nebo "mám lepší vzdělání, ale jsem "jen" asistent" apod., není to dobré....
Pedagog a jeho asistent by měli být partneři. Když si nesednou, nebo prostě jen vegetují vedle sebe, nemůže to pořádně fungovat.
Odpovědět