25.10.2016 10:10:34 Monty
V Německu máme nižší ceny než Česku, ale to nelze srovnávat, říká šéf DM Drogerií
A máme tu takovou pěknou klasiku.
Z rozhovoru se dozvíme moc pěkné věci. Např. to, že život v Německu je dražší, proto si takový německý spotřebitel kupuje dražší věci. Proč by si kupoval levné, když by tím mohl ušetřit, že.
V Německu také není zájem o výrobky v akci. Bodejť by byl, když mají na pultě tu samou věc levnější než u nás i bez akce.
Co vy na to?
Cituji:
Lidovky.cz: V čem je vlastně český zákazník jiný než německý?
Rozdíly mezi nimi jsou čím dál menší. Zákazníci mají větší přehled i nároky. Vždycky mě fascinuje, jak novináři hledají rozdíly, ale proč se neptají, jaký je rozdíl mezi českým a bulharským nebo makedonským spotřebitelem?
Lidovky.cz: Němci a Rakušané jsou nám blíže, jsou to sousední země, a proto nás zajímají.
Německý spotřebitel má větší kupní sílu, chce velký výběr i dražší produkty. Nicméně kupní síla v Česku také roste, situace se stále více vyrovnává. Český spotřebitel je hodně orientovaný na akční nabídky, to je jeden ze zásadních rozdílů. Každý druhý produkt, který tady prodáváme, je v akci. V Německu je to jiné, akce tam téměř nejsou. Ale průměrná „regálová“ cena je nižší, celkově je tam agresivnější cenová politika.
Lidovky.cz: Na jaře se na sociálních sítích a následně v médiích hodně řešily rozdíly německých a českých cen v prodejnách DM. Například u některých druhů dětského zboží byla tamní cena i poloviční. Část zákazníků v Česku hrozila bojkotem vašich obchodů. Jak se to projevilo?
Obrat se nám naopak zvýšil, zákazník je dostatečně chytrý. Není obvyklé, aby někdo z českého maloobchodu sledoval, jaké jsou ceny v Německu, člověk si srovnává trh, na kterém se pohybuje. Máme v nabídce více než dvanáct tisíc položek. Z toho 4300 je v podstatě na stejné úrovni jako v Německu. Když si srovnáte průměr všech cen, je ten český o čtyři procenta vyšší než německý. To je opravdu minimální rozdíl, který se dá víceméně vysvětlit náklady na logistiku. Některé produkty jsou v Česku naopak levnější, ale o tom jsem nikde nečetl.
Lidovky.cz: Nešlo však jen o mediální kampaň,rozdílů si všímali samotní zákazníci a svá srovnání zveřejňovali na sociálních sítích.
Ale sledovali jen DM, ne Rossmana.
Lidovky.cz: Ještě jinak: dá se říct, že když nabízíte v Německu zboží v podstatě za stejné ceny jako u nás, je pro Němce – vzhledem k jejich několikanásobně vyšší kupní síle – drogistické zboží výrazně lacinější a tedy dostupnější?
Ano, je – ve srovnatelných produktech. Čistě teoreticky, kdyby si Němec nakoupil stejné věci jako tady v Česku, tak by to tak bylo. Ale on nekupuje stejné věci. Život v Německu je dražší, tamní lidé si dokážou více ušetřit do budoucna. V Německu je trend, že lidé více nakupují dražší zboží a značky. Jak už jsem říkal, není tam takový tlak na akce.
Zdroj: http://byznys.lidovky.cz/v-nemecku-mame-nizsi-ceny-nez-cesku-ale-to-nelze-srovnavat-rika-sef-dm-drogerii-1hq-/firmy-trhy.aspx?c=A161021_152134_firmy-trhy_pave
Odpovědět