Re: 3. třída - Jak jsou daleko vaši třeťáci v ČJ a M?
Veveru,
ono to úplně srovnat nejde, záleží, podle jaké řady učebnic se učí a jak to tam mají poskládané, málokteré učitelce se chce skákat sem a tam.
My začali s výukou na konci září, takže jsme zkrouhli, a to hodně, opakování.
Máme za sebou v ČJ opakování psaní i/y po měkkých a tvrdých souhláskách, psaní párových souhlásek na konci a uvnitř slova (probrali jsme celé loni, jinak uvnitř slova je běžně učivo třetí třídy), poznávání podstatných jmen a sloves, sem tam zařadím abecedu (také máme z loňska, i když se jí někdo učí až ve třetí), něco z významu slov (zkoušeli jsme souznačná a opačná, zatím jsem neřešila mnohoznačná, nadřazená, podřazená, souřadná). Ještě jsme neopakovali rozlišení vlastních a obecných jmen, tedy psaní velkých písmen. To vše promrskáme jen tak mimochodem, doufám. Tento týden jsem začala vyjmenovaná slova po Z (já s nimi začínám dřív než s ostatními a zatím se mi to osvědčilo, kolegyně dělá už druhý týden B a pomalu půjdou na L, ale ona má fakt bystré draky).
V matematice máme za sebou komplet opakování násobilky, sčítání a odčítání do 100 paměté i písemné, počítání se závorkami, hodně děláme slovní úlohy a už celkem zvládají i ty se dvěma operaceni ve výpočtu. V pondělí plánuju začít řadu do 1000, porovnávání a sčítání a odčítání srovek.
Jinak ten týden sem, týden tam není až tak významný a někdy upevněné základy dají lepší výsledky i při pozdějším rychlejším tempu, než když to na začátku ženeš a pak dlouho procvičuješ, protože tam v tom tempu může vzniknout díra, kterou zpětně obtížně hledáš.
Odpovědět