17.1.2017 21:30:14 Diva.Bara
Re: Může být dvojka z chování za zapomínání?
margotko, já občasné zapomenutí učebnice apod neřeším a úkoly dávám vyjímečně. ersp, učím jazyk, takže se snažím děti vést k tomu, že se na hodiny mají připravovat průběžně, když není písemný úkol (a ten je fakt málokdy), zadávám jim opakovat slovní zásobu, doučit se co jim chybí apod. jenže to funguje jen u některých dětí. když dám více úkolů za sebou, jsou tací, co to prostě nevypracují, nic z toho. bavíme se třeba o úkolu ob hodinu (jinak dávám tak jednou za dva týdny). vede to jen k tomu, že mě fakt naštvou, nároky nezvládají, poznámky nemá smysl psát, protože to k ničemu nevede. tam, kde rodiče dohlédnou, to není potřeba, potřeba je to tam, kde na děti rodiče kašlou.
zrovna nedávno jsem řešila ztracenou žákovskou - klasika u jednoho konkrétního dítěte, už po několikáté. dítěti učitel žk vracel, položil ji s hromadou ostatních na katedru, a sdělil, že si ji má uklidit. žákovská se hledala 3 dny, pak se našla zapadlá (pohozená?) za katedrou. nedávno ji zas měl uklizenou v sešitě doma. v papírech dítě má, že je sociálně mimo a nesmí se trestat za to, že je nepořádný. a mě to nebaví, v té žk bylo tolik poznámek za narušování výuky, že to dalo na dvojku z chov., nedostal ji za nepořádnost (ale mě to fakt nebaví, připomínat, máš...., denně mu někdo nosí po škole zapomenuté sešity...)
mně osobně je jedno, jestli mi dítě dú přinese, když to bude umět. prpblém je ten, že nevypracování dú znamená méně procvičení (a slovní zásobu doma dítě procvičit musí, málokomu stačí jen ze školy, případně mu stačí tak, že píše zásadně foneticky). a tím pádem menší znalosti. když budu mít 5hod týdně, bez dú se obejdu, takto se snažím děti motivovat, že je výhodnější je udělat. akorát holt to funguje jen na někoho.
Odpovědět