14.3.2018 6:58:23 Hanka 75
Re: březen 1939
O tom souhlas, ale není toho trochu moc ? A obávám se, zda je dodržena vyváženost.. proto jsem také uvedla příklad co se dělo při obsazování pohraničí Němci a co při odsunu Němců... důležité je to co říkáš, vědět, čeho kdy bylo lidstvo schopno, ale kde všude, kdy, za jakých okolností, co k násilnostem vede, do prohlubuje, co mírní.. jsem pro pravdu, ale také přiměřenou věku.
Pamatuji si ze svého dětství, že jsem četla v životopise Alfréda Nobela poměrech v nevolnickém Rusku - bylo to pro mne příliš drsné na ten věk.. (přibližně ta 9. třída) a v 7., 8. třídě tuším o poměrech v starověkém Řecku příběh otroka, podmínky, kde žily a Spartakovo povstání resp. tresty pro mne byli příliš drné... já bych Zufi jako učitelku pro své děti nechtěla, jestli jim podobné drnosti čte pravidelně při vyučování... naše děti se i tak pravdivé informace dovědí... ale samozřejmě třeba je ta míra rozumná, Zufi napsala: toto si čteme při vyučování...
já bych více ocenila kdyby dějepisářka vysvtlovala příčiny mechanismy, proč k takovým věcem asi docházelo, co jim dalo prostor, co jim v budoucnu zabrání (kromě čtení hrůz..)
a pan také zda vyzdvihuje stejnou měrou i to pozitivní v dějinách
Odpovědět