Re: Jak má vypadat formálně řešení této přijímačkové úlohy pro páťaky?
Šuplíku, ano, všechny děti se do úmoru učí zapisovat postupy už v první třídě. Vybarvují kolečka, zapisují primitivní výpočty a odpověď celou větou. I kvůli tomu tolik matematicky nadanějších dětí už od první třídy nesnáší matiku - těšily se, že se naučí něco nového, místo toho vybavují a vypisují 1+2=3, tedy něco, co pochopily už před pár lety.
Ono to není o tom, že by to ty děti neuměly, ale že mají vrozený odpor dělat něco tak triviálního, zbytečného a smysluprázdného. Zkusme si představit, že bychom měli chodit do praktické školy a hodiny denně pracovat na úrovni dětí s LMP - tohle zažívají nadané děti na běžných základkách. Asi tak jedno z deseti je identifikováno a má IVP, kam se napíše, že nemá být nuceno do rutinních úloh a místo opakování má být jeho učivo obohacováno do šířky a hloubky. A asi tak jedno z těchto deseti, tedy jedno ze sta celkem, má to štěstí mít učitele, který se tím ívépéčkem skutečně řídí.
A i kdyby to neuměly, naučí se to samy ve chvíli, kdy to budou potřebovat. Jaképak pozdě? Cokoli se mohou naučit později, a protože to vyjde z vnitřní motivace, půjde to snáz.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.