Já si také myslím, že děti mají hodně těžké tašky, jenom si nejsem jistá navrženými způsoby řešení.
Řešením by mohly být učebnice ve stylu kroužkového bloku, žáci by si mohli nosit jenom doporučené kapitoly, nebo vše, jak by jim vyhovovalo. Problém je, že takové učebnice by asi měly dost malou životnost :-(
A jazykářů se musím zastat. Myslím, že opravdu je třeba mít na jednu hodinu zároveň slovníček, sešit na svoje poznámky i učebnici se cvičebnicí. Aby mohla být výuka pestrá, je třeba mít možnost střídání činností. A u jazyka je pořád třeba si něco zapisovat.
Na jednu stranu požadujeme po škole pestrou výuku, ale učitel má vystačit jenom se sešitem. TO moc nejde. Když už učebnice jsou, proč je nepoužívat? Možná by mohly být jinak udělané, aby stačila jedna a ne zvlášť cvičebnice a učebnice, ale jak už bylo psáno, je to dražší varianta.
A u menších dětí je systém papírů namísto sešitu myslím dost nešťastný. Kolik papírů by se ztratilo??
No, uvidím za rok, až začne moje dítě chodit do školy ;-)