Žijeme v NL a tady to jde bez aktovek. Děti nosí do školy jen svačinu. Na škole, kde je naše nejstarší, nosí povinně penál od čtvrté třídy a osmáci ještě agendu. Chodí do školy ale od 4 let - takže první a druhá třída jsou vlastně předškoláčci, ve třetí se teprve začínají vážněji učit.
Domů sem tam přinese kopii z nějakého pracovního sešitu. Domácí úkoly prakticky neznají. Pro nás je to něco neuvěřitelného a pořád ještě nechápu, jak to může fungovat. Děti se doma neučí, a přesto dospělí jsou vzdělaní.
Že by většina toho, co se v Čechách učí, nebylo potřeba? Neumím odhadnout, kolek % látky základní školy ještě mám v hlavě. S tím zbytkem spokojeně žiju a pokud nějaké znalosti postrádám, sednu k internetu.
Komenského tu vzali vážně a nechlubí se jím jako Češi. Děti tu učí myslet, vyhledávat a zpracovávat informace. Nepotřebují k tomu kupu učebnic. České memorování jsem jako holka nesnášela a školy byl jeden z hlavních důvodů proč jsme zůstali v NL.
Jinak čítanky tady neznají. Na čtení jsou děti rozděleny do skupinek podle úrovně (4-5 dětí) a vyberou si ve školní knihovně, co budou číst. Angličtinu ještě holčina nemá, ale odhadem 10-letý děti jsou schopny komunikovat anglicky. A když jsme sem přišli, děti kolem mluvili lépe anglicky než já s 10 lety angličtiny na českých školách.
Takže chybu bych hledala v systému školství. To je ale už jiné téma.
Předchozí