nebyla to nadsázka. Dělám v administrativě, mám za sebou 3 různá prac. místa, takže různé obory.
Při druhé práci jsem využívala angličtinu, pravda vliv školy byl dobrý alespoň v tom, že jsem měla nabiflovaný základ.
Znalosti 1. a 2. třídy: sčítání odčítání velkých čísel řeším kalkulačkou, nevidím důvod proč to počítat z hlavy. Nepotřebuju ani znát zpaměti odmocniny atd. Chemické prvky jsme se učili asi v 5. třídě, tak budiž. Ty si pamatuju, ale že bych je využila?
Hodně věcí nevím, jako ty, ale to jsou dvě různé věci: "využít znalosti" a "nevědět znalosti" - to, co opravdu potřebuju, si najdu většinou na Netu nebo jinde a fakt to nepotřebuju umět nazpaměť - to mě říkali ve školách že je to nutné!
Teď jsme byli na výletě s holkou asi tak z 6. třídy a když jsem pojmenovávala všechny stromy podél cesty, říkala "Tys asi měla z přírodopisu jedničku" ale to jsem se naučila sama, prostě jen proto, že mě to zajímalo.
To o té druhé třídě jsem napsala prostě proto, že si myslím, že české školy vyžadují po žácích doslova zbytečnosti. Proč jsme museli umět všechno nazpaměť, když se to dá vyhledat? Proč nás radši nenaučili to vyhledat? Lépe komunikovat s okolím, spolupracovat, být si vědom své hodnoty, umět se prosadit, toho je spousta!..... ale to tady u nás chápe málokdo.
Předchozí