1. a 2. - To není případ, jak umí být Romové nectižádostiví, ale jak jsou nectižádostiví jejich rodiče (důvody tuším, ale je to na dlouhou sociologickou diskuzi). Proč tedy odsuzovat děti?
3. Když bez učitelky, nevíme, jak to bylo doopravdy ani na jednu stranu. Zbylých 26 dětí taky bylo romských?
4. Běžný průběh u mnoha dětí různých etnik, které si rodiče přehazují jako horký brambor.
5. To nevím, jak souvisí s nectižádostivostí ... Obecně si myslím, že daleko prudšeji brání své děti proti škole dobře postavené sociální vrstvy - např. "bílí" vysokoškoláci. Ti by třeba školu už žalovali.
6. Konečně příklad, kdy se rodině podařilo "zkazit" kluka natolik, že přejal jejich pokřivené hodnoty ... ale i tak není ještě nic ztraceno, vždyť je mu teprve patnáct.
Tím nechci říct, že nemáte pravdu, jen, že nic není černobílé a veřejnost si ráda občas z toho dortu Pejska a Kočičky "vyzobává rozinky", které se jí zrovna hodí. Pracuju ve školství a na těch 6 příkladů, co jste uvedla, můžu dát 6 pozitivních ...
Jinak knihu TB jsem nečetla a číst nebudu a tvrdím, že nikdo nemůžeme vědět, jak to v rodině doopravdy bylo, jak moc dětem dávala po narození nejmladšího vědět, že ony jsou ty adoptované, jak moc potlačovala jejich identitu, atd ...
Předchozí