díky, Žlababo za článek.
Uvažuju asi trochu podobným směrem, moc doufám, že dcera (s Downovým syndromem) bude od příštího roku chodit do běžné školky. Projevy jejího postižení a její potřeby jsou samozřejmě do určité míry jiné, než například Ríšovy, ale myslím, že každé dítě by mělo mít možnost kopírovat i takové vzorce chování, které jsou obvyklé a nestigmatizující ve většinové společnosti.
Zrovna naše dcera zdatně zkopíruje cokoliv a kdekoliv a jsem přesvědčená, že pokud by kolem ní byla převaha dětí s nějakým výraznějším postižením, tak se velmi těžko bude učit to, co považujeme za důležité (srozumitelně mluvit, spolupracovat s jinými dětmi, sebeobsluhu atd.)
A já osobně chápu neschopnost škol a školek přijmout a vhodně vzdělávat všechny žáky z okolí za chybu školy (školního systému). Myslím, že ideálem je, aby každá škola a školka zaměstnávala běžné i speciální pedagogy, kteří by ve vzájemné spolupráci vzdělávali všechny děti.
Předchozí