Mab, taky OT, ale zajímá mne, kdy bude náš zdravotnický systém taky otevřený a klienti budou pravdivě a hlavně jednoduše, tak aby porozuměli, informováni:
„V našem prostředí, kdy po případném rozšíření infekční choroby v nemocnici může následovat série žalob, se nelze divit, že managementy nejsou k otevřenosti motivovány. Na dubnovém Evropském fóru o kvalitě ve zdravotnictví prezentovala kolegyně za Švédska kasuistiku, jejímž základním sdělením bylo, že otevřená informovanost všech zúčastněných, včetně pacientů, významně přispěla k rychlému zvládnutí epidemie, která vypukla ve velké nemocnici. Švédský systém právní odpovědnosti typu ‚nofault‘ však na rozdíl od našeho systému lékaře či zdravotnické manažery od otevřenosti neodrazuje, neboť švédští pacienti mohou být kompenzováni formou podobnou úrazovému pojištění, a to aniž by se zkoumalo zavinění na straně poskytovatele. Pro dosažení kompenzace tedy nemusí být nutně nalezen ‚viník‘ či ‚škůdce‘, což informační otevřenosti pomáhá,“ říká O. Dostál.
Předchozí