Ano, Sally, taky máme tu zkušenost. Adamův nejlepší přítel a o dva měsíce mladší spojenec nastupuje od září v Británii do školy, ale již ve školce probíhá základní seznámení s písmenky, ačkoli to děti pro nástup do školky neumějí.
Článek jsem jen přelétla, ale dělá na mě v tomto ohledu dost zkamenělý dojem. Vždycky přece záleží na konkrétním dítěti a jeho zájmu. Adam (4,5r) se bez jakéhokoli nátlaku, z vlastního zámu naučil číst krátká slova v 2,5 letech, pak jej to přestalo bavit. Teď počítá jako prvňák, protože ho to strašně baví, ale písemnka už ho nezajímají. Kdyby teď nastupoval do školy jako Tads, musel by se přinutit, ale vůbec by to pro něj nebyl problém. "Geniální" není:-) Je to velice individuální a hovořit o tom, že na něco dítě v daném věku není připraveno... to je jak když jsem hořekovala nad knížkou pana Matějíčka, kde se neustále tvrdilo: dítě v tomto věku bude jistě..., už velice dobře zvládá... ne, nezvládá jsme lidi, nejsme mašiny:-)
Předchozí